Todėl pravartu žinoti, kokias teises turite, jei lėktuvas vėluoja arba skrydis atšaukiamas. EP Transporto komitetas gruodžio 17 dieną balsavo dėl taisyklių, kuriomis siekiama sustiprinti lėktuvų keleivių teises. Kviečiame prisiminti pagrindines teises ir susipažinti su europarlamentarų siūlomais pakeitimais.

Kompensacijos galima reikalauti, jei skrydis atidedamas bent 3 valandoms (jos dydis nustatomas atsižvelgiant į skrydžio atstumą).

Pagal dabartines taisykles, jei kelionės atstumas 1500 km arba mažiau – priklauso 250 eurų, daugiau kaip 1 500 km – 400 eurų, daugiau kaip 3 500 km – 600 eurų. Naujos taisyklės siūlo kiek mažiau palankias sąlygas - jei atstumas siekia 2 500 km arba mažiau – 300eurų kompensaciją, 6 000 km arba mažiau – 400 eurų, o daugiau kaip 6 000 km – 600 eurų.

Keleiviai taip pat turės teisę atsisakyti skrydžio, jei tenka laukti bent 5 valandas, kaip yra ir dabar. Tokiu atveju jie gali susigrąžinti visus už bilietą sumokėtus pinigus ir būti nuskraidinti į savo kelionės pradžią.

Be to, jei skrydis atidedamas bent 2–4 valandoms (atsižvelgiant į skrydžio atstumą), keleiviai turi teisę gauti gaivinamųjų gėrimų ir (arba) maisto, galimybę paskambinti, apgyvendinimą.

Tarp kitų siūlomų naujovių: keleivis turėtų teisę būti išlaipintas, jei orlaivis vėluoja išskristi bent 3 valandas; šiuo metu keleivis turi teisę atsisakyti kelionės ir būti išlaipintas bei atgauti pinigus už bilietą išlaukęs orlaivyje 5 valandas.

Taip pat oro vežėjai privalėtų užtikrinti, kad kiekviename oro uoste, kur jie vykdo skrydžius, būtų kontaktinis asmuo, kuris teiktų keleiviams reikalingą informaciją apie jų teises.

Privalomas ir aiškesnis nenumatytų aplinkybių, kurios leidžia avialinijoms išvengti mokėti kompensacijas keleiviams, apibrėžimas.

Europarlamentarai toliau derėsis su Tarybos atstovais dėl galutinio taisyklių teksto. Balsavimas plenarinėje sesijoje numatytas kitų metų vasarį.