Tokia situacija nežadėtų didelių ekonominių laimėjimų nė vienai pusei. Vis dėlto tai parodytų, kad kiekvienas trečiųjų šalių priešiškas ekonominis veiksmas ar niekuo nepagrįsta prekybos blokada prieš Europos Sąjungos valstybę sulauks adekvataus visos bendrijos atsako.

Būtų aišku, kad Europos Sąjunga turi savo ekonominių interesų gynimo mechanizmą, į iškilusias problemas reaguoja vieningai.

Dabartiniams Rusijos veiksmams nebuvo pasirengusi nei Lietuva, nei Europos Komisija. Tai pamoka ne tik Lietuvai, bet ir Europos Komisijai, kad būtų kuo skubiau sukurtas mechanizmas, galintis apginti kiekvienos valstybės, vadinasi, ir visos Europos Sąjungos, ekonominius interesus.

Pavieniui ne tik Lietuvai, bet ir kitoms valstybėms, patiriančioms ekonominį spaudimą dėl politinių interesų, atsilaikyti bus sunku.

Labai svarbu, kad ateityje, iškilus prekybos santykių su Rusija problemoms, visos politinės jėgos ir politikai Lietuvoje parodytų vieningumą. Yra viena Lietuva, turi būti ir viena užsienio politika.

Aktyvesnių veiksmų turėtų imtis ir Europos Sąjungos ambasada Maskvoje, kad problemos būtų išspręstos mažiausiai nuostolių reikalaujančiu – diplomatiniu – keliu.

Pasaulio prekybos organizacija, kurioje Lietuva su Europos Komisijos pagalba, gali ieškoti užtarimo, yra veiksminga ir garbinga tarptautinė organizacija, tačiau teisinės procedūros ir ginčai joje gali užtrukti ir keliolika mėnesių. Ar tai tikrai sustiprins mūsų santykius su Rusijos rinka ateityje, padės šiandieninei situacijai? Lietuvos pieno produkcijos gamintojai, verslininkai ir ūkininkai tokio užsitęsusio politinio karo nenori.

Karo kirvį iškasti nesunku. Kaip ir mojuoti pergalių ar pralaimėjimų vėliavomis. Kur kas sunkiau diplomatiniu keliu išlaikyti normalius ekonominius santykius, net jei tai būtų nuolat besikeičiantis, komplikuotas procesas. Nes bloga taika yra geriau už bet kokį karą. Taip pat ir už pieno karą.