Spausdinti Informuoti redakciją Komentarai (3)
Vokiečiai nesureikšmina naujų „Mercedes“ keliamo pavojaus

Vokiečiai nesureikšmina naujų „Mercedes“ keliamo pavojaus

Naujasis automobilių oro vėsinimo sistemose naudojamas freonas nekelia jokio realaus pavojaus transporto priemonių savininkams, net jei jis ir yra pavojingesnis už anksčiau naudotą variantą, kurio dabar palaipsniui atsisakoma, nes jis neatitinka aplinkosaugos reikalavimų, tikina Vokietijos specialistai, remdamiesi neseniai padaryta ataskaita.

Ši Vokietijos Federalinės transporto tarnybos (KBA) ataskaita buvo padaryta po to, kai Prancūzija uždraudė didžiąją dalį „Daimler“ koncerno gamybos „Mercedes“ automobilių, kuriuose buvo panaudotas senojo tipo freonas. Prancūzija tikina, jog šie automobiliai neatitinka Europos Sąjungos (ES) keliamų gamtosauginių reikalavimų.

Net ir po to, kai „Daimler“ praėjusiais metais įspėjo, kad naujasis cheminis produktas HFO-1234yf kelia didesnį nei anksčiau manyta gaisro pavojų, ginčas automobilių pramonėje iškilo dėl medžiagos, apie kurią automobilių savininkai pagalvoja itin retai – freono jų automobilių oro vėsinimo sistemose.

KBA rekomendavo atlikti tolimesnį naujojo freono tyrimą, kurio tiekimą pasauliniu mastu kontroliuoja „Honeywell“ ir šios bendrovės partnerė „DuPont“, tam, kad rizika būtų sumažinta iki minimumo.

Ant kortos pastatyta ne tik automobilių gamintojo „Daimler“ reputacija dėl saugumo užtikrinimo ar milijardai eurų, kuriuos „Honeywell“ uždirbtų iš pardavimų, tačiau taip pat ir „priimtinos rizikos“ apibrėžimas, kurio dauguma automobilių gamintojų vengia kalbėdami viešai.

Nepriklausomai nuo to, ar abejonės dėl „Honeywell“ produkto saugumo pasklido už Vokietijos ribų pagrįstai ar ne, automobilių pramonė vėl susiduria su poreikiu pradėti naujas brangiai kainuosiančias cheminės medžiagos, kuri atitiktų ES direktyvą dėl freono oro vėsinimo sistemos paieškas.

Jokio rimto pavojaus

KBA atliko bandymus, pasitelkdama tris skirtingo sudėtingumo lygius, ir padarė išvadą, kad, nors naujoji medžiaga ir yra degesnė už senąjį variantą, ji nesukelia jokio rimto pavojaus.

„Jokių pakankamų įrodymų, kurie keltų įtarimų dėl galimo rimto pavojaus, pateikiamo produkto saugumo nurodymuose, tirtuose automobiliuose rasta nebuvo?, - teigiama KBA ataskaitoje.

Aukščiausio sudėtingumo testo trečiajame etape, freonas 1234yf pasirodė pavojingesnis už freoną 134a, kuris yra naudojamas šiuo metu, tačiau pripažįstama, kad nėra visiškai aišku, kokių sąlygų reikia, kad „Honeywell“ produktas keltų rimtą pavojų.

Kaip teigiama ataskaitoje, atlikus naujojo freono palyginimą su ankstesniu freonu 134a, trečiajame etape galima teigti, kad automobilių saugumo lygis mažėja freono 1234yf naudojimo atveju.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
MYEP.LT FACEBOOK
MyEP.LT TWITTER
REKLAMA