- Ar manote, kad oro linijos sugebės padengti išaugusias kompensacijas keleiviams?

Mano manymu, didelio kompensacijų keleiviams augimo nebus. Šiuo metu tik 2 proc. keleivių išmokamos kompensacijos. Ateityje keleiviams bus pateikiama daugiau informacijos, todėl atsiras daugiau galimybių pateikti skundus, dėl kurių galima tikėtis skundų pateikimo atvejų daugėjimo. Kita vertus, manau, kad oro linijos dės pastangas tam, kad pasiūlytų savo klientams geresnės kokybės paslaugas. Jei bus užtikrinama geresnė paslaugų kokybė, kalbu ne tik apie punktualumą, ateityje išmokamų kompensacijų skaičius nedidės.

- Ar tikitės sulaukti neigiamos oro linijų reakcijos?

- Iš pradžių derybos su oro linijomis vyko sunkiai, pagrindinė problema tapo skrydžių atidėjimo ir atšaukimo suvienodinimas. Oro linijų atstovai griežtai priešinosi šiam atidėtų ir atšauktų skrydžių suvienodinimui.

Buvo pageidaujama, kad atšaukti skrydžiai būtų reglamentuojami atskirai. Tačiau ES Teisingumo Teismas yra priėmęs nutartį, pagal kurią skrydžio atidėjimas trejoms valandoms prilyginamas skrydžio atšaukimui. Ši nutartis ir tapo pagrindu pradėti derybas.

Derybų pradžioje aš pateikiau siūlymą dėl dviejų – trijų ir keturių valandų – skrydžio atidėjimo kategorijų. Europos Komisijos (EK) siūlymai dėl skrydžių atidėjimo netapo pakankamu pagrindu diskusijoms, todėl įvedėme trečiąją septynių valandų skrydžio atidėjimo kategoriją, kuri yra palanki oro linijoms.

- Kokie derybų su Europos Sąjungos (ES) Taryba klausimai sudėtingiausi?

- Didžiausias dėmesys diskusijų metu buvo skirtas išskirtinių aplinkybių, ypač susijusių su techninėmis problemomis, aptarimui. Tai taps dideliu iššūkiu derantis su ES Taryba. Pageidavome, kad būtų pateiktas tikslus išskirtinių aplinkybių sąrašas, tuo tarpu EK pasisakė už atvirą sąrašą.

EK pageidavo turėti galimybę pridėti prie šio sąrašo tokius atvejus, kaip, pavyzdžiui, susidūrimas su paukščiais, pasitelkus deleguotuosius aktus, tačiau EP nėra linkęs palaikyti deleguotųjų aktų idėjos, nes šie suteiktų EK daug galios, o balsuojant EP galima būtų tik pritarti arba atmesti šiuos aktus, tačiau nebūtų negalima jų koreguoti, o tai taptų nemenka problema.

Būtent todėl pageidavome uždaro sąrašo su aiškiai suformuluotomis ypatingomis aplinkybėmis.

- Ar tikite, kad šis balsavimas taps politine žinia, skirta ES šalių narių gyventojams?

- Manau, kad taip. Žinau, kad ES šalių narių piliečiai ne visada linkę manyti, kad EP dirba jų naudai. Žiniasklaida skuba informuoti žmones tik apie tam tikras EK idėjas.

Oro linijų keleivių teisių situacija panaši į tarptinklinių tarifų situaciją – abi jos siunčia ES šalių narių gyventojams žinią, jog bus priimti teisės aktai gyventojų naudai. Milijonai gyventojų kasmet keliauja lėktuvais, o tai įrodo, jog EP daro šį tą gero ES šalių narių gyventojams.