„All-gas“ projekto metu bus apdirbami greito augimo mikrodumbliai, panaudojant maistingąsias medžiagas iš nuotekų, po ko bus gaminamas biometanas, kuris gali būti surenkamas ir panaudojamas transporto degalams gaminti.

„Biomasė, gauta iš dumblių, rodo aukštą energetinį metano gamybos potencialą – 200-300 l metano dujų iš kilogramo perdirbamos biomasės “, - teigia „FCC Acqualia“ atstovas.

„Šis naujas požiūris į bioenergiją reiškia, kad 40 milijonų gyventojų turinčioje Ispanijoje vienu vandens tualete nuleidimu kasmet galima būtų varyti 200 000 transporto priemonių “, -- sako Frankas Rogalla, „FCC Acqualia“ projektų koordinatorius ir inovacijų bei technologijos direktorius.

Kaip rašo www.euractiv.com, 7,1 mln. eurų (24,51 mln. litų) iš bendrosios12 mln. eurų (41,43 mln. litų) pradinio projekto vystymo sumos skyrė ES. Projekto tikslas – iki 2020 m. 10 proc. transporto naudojamos energijos turi būti išgaunama iš atsinaujinančių šaltinų.

Tikimasi, kad biokuras iš dumblių ilgainiui padės sumažinti spaudimą, kurį iš javų grūdų išgaunamas biokuras, pavyzdžiui, palmių aliejus, daro maistinių javų produkcijai ir kainoms.

Tačiau šis projektas kol kas dar tik ankstyvajame vystymo etape, be to, remiantis projekto progreso ataskaita, paskelbta rugpjūčio 8 d., „FCC Acquilia“ atsisakė ankstesnio sumanymo gaminti biodyzeliną po to, kai tapo aišku, jog ši idėja neįgyvendinama.

Ekspertų nuomone, išlaidos turi būti ženkliai sumažintos tam, kad produkcija taptų komerciškai patraukli.

Birželį Prancūzijos genetinės inžinerijos įmonė „Cellectis“ išreiškė nuomonę, kad ši įmonė turėjo šešis mėnesius, kad patvirtintų projekto technologijos efektyvumą gaminant biodegalus iš dumblių, jei nori tęsti darbą ir gauti investicijų iš partnerio „Total“.

Kaip teigia „FCC Acqualia“, ispanų projektas, pradėtas 2011 m. gegužės mėn., tęsiamas pagal planą, o gamyklą Pietų Ispanijos mieste Čiklanoje planuojama užbaigti iki 2016 m.