„Euronews“ susisiekė su Centrinės informacijos tarnybos atstove Nina Kudelkova, kuri pabandė trumpai atsakyti į verslininkų neretai užduodamus klausimus.

„Jei jūsų įmonė oficialiai įregistruota šalyje, kurioje gyvenate, galite ramiai pradėti siūlyti savo paslaugas kitose ES šalyse. Pirminiame etape Jums nereikia steigti naujų filialų ar pakartotinai registruoti savo įmonę. Tai patogus darbo formatas, ypač jei užsienyje suteikiate vienkartines paslaugas ar ten turite vieną ar du klientus. Pagal ES teisės aktus, turite teisę dalyvauti ES šalių paslaugų rinkose, neatlikdami visų formalumų. Tačiau pirminiame etape Jūsų gali būti paprašyta pateikti oficialią paraišką dėl pageidavimo dirbti vietinėje rinkoje.

Tačiau jei planuojate kitoje valstybėje užtrukti, Jūsų gali būti pareikalauta legalizuoti savo buvimą toje šalyje bei įsteigti įmonės filialą. Viskas priklauso nuo konkrečios valstybės, kurioje ketinate dirbti, įstatymų.

Jei esate užsienietis, norintis įsteigti įmonę kitoje ES valstybėje, Jums greičiausiai teks atlikti visą vietos valdžios nustatytą procedūrą. Turėsite patvirtinti savo kvalifikaciją bei gauti visus būtinus leidimus.

Norėdami sužinoti daugiau apie Jūsų laukiančią procedūrą, siūlome kreiptis į informacinį centrą toje ES šalyje, kur ketinate teikti paslaugas. Tokie informaciniai biurai verslininkams buvo įsteigti ES institucijų iniciatyva. Tai internetinės svetainės, kuriose būsite supažindinti su įstatymų ir procedūrų ypatumais skirtingose ES šalyse narėse.

Šiose svetainėse rasite anketas bei jų pildymo vadovus – tai pirmasis žingsnis Jūsų elektroninio dosjė sukūrimui bei Jūsų įmonės įregistravimui.“

Detalesnę informaciją apie gyvenimą ES gausite paskambinę telefonu 00 800 6 7 8 9 10 11 arba paspaudę šią nuorodą.