Spausdinti Informuoti redakciją Komentarai (1)
Ką daryti, jei kelionės metu iškyla nesklandumų?

Ką daryti, jei kelionės metu iškyla nesklandumų?

„Euronews“ periodiškai ruošia atsakymus į žmonėms rūpimus klausimus apie ES. Šį kartą klausimas iškilo keliautojui, kuris šią vasarą planuoja apsilankyti keliose Europos šalyse.

„Daugiausiai aš keliausiu autobusu ir vandens transportu. Aš žinau, kad ES gina oro keleivių teises, tačiau ar yra kas nors panašaus ir kitų transporto rūšių vartotojams?“, -teiravosi jis.

Europos Komisijos direktoriaus, atsakingo už transportą ir mobilumą, atstovė Ruth Lopian teigė, kad atsižvelgiama į visų transporto rūšių keleivių interesus.

„Nuo šios vasaros keleivių teisių įstatymai taikomi ir tiems, kas keliauja vandens transportu ir autobusais. Taigi, atsiminkite, kad vežėjai privalo suteikti galimybę keliauti žmonėms su negalia. Taip pat garantuojama kompensacija tuo atveju, jei dėl vežėjo kaltės arba nelaimingo atsitikimo būtų prarastas jūsų bagažas“, - aiškino ji.

Vežėjai ir pardavimo agentai privalo keleiviui pateikti išsamią informaciją apie tvarkaraščius ir kelionės sąlygas tuo metu, kai jis perka arba rezervuoja bilietą. Tokios yra bendros taisyklės.

Atskirame sąraše yra situacijų apžvalga, susijusi su atšaukimu, kelionės lako keitimą arba kai nepaisant to, kad turite bilietą, jus atsisako vežti. Šios taisyklės vienodos visoms transporto priemonėms, tiek lėktuvams, tiek kruiziniams laivams, tiek traukiniams ar autobusams.

Taigi, jei tenka susidurti su rimtu užlaikymu arba kitomis kliūtimis kelionės metu, o jums būtina pasiekti kelionės tikslą, vadinasi, jūs turite teisę reikalauti pagalbos. Atminkite, kad turite teisę perkelti nutrauktą kelionę į vėlesnį laiką. Tokiu atveju, vežėjas privalo kompensuoti išlaidas bilietui ir grąžinti jus į punktą, kuriame prasidėjo kelionė.

Taip pat galima tikėtis finansinės kompensacijos tuo atveju, jei vežėjas iš anksto neperspėjo apie galimą užlaikymą arba jei užlaikymą priskyrė prie menko.

Jeigu kelionės metu vyksta kažkas negero, visų pirma, susisiekite su įmone-vežėju arba turizmo agentūra, kur įsigijote bilietą. Taip pat galite susisiekti su Europos vartotojų teisių gynimo centro atstovybe.

Dar viena galimybė – kreiptis į nacionalinius vartotojų teisių gynėjo centrus šalyje, kur jūsų kelionė buvo nutraukta, arba į centrus valstybėje, kurioje tą kelionę planavote pabaigti. Iš ten jus nukreips, kur reikia.

Detalesnę informaciją galite rasti išmaniesiems telfonams skirtoje aplikacijoje-programėlėje Passenger Rights arba susisiekti su tarnyba „Europe Direct“ telefonu 00 800 6 7 8 9 10 11.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
MYEP.LT FACEBOOK
MyEP.LT TWITTER
REKLAMA