Kaip rašo „The Wall Street Journal“, pažymėtas Europos Komisijos (EK) emblema bei „RB Express“ ženklu, keleivinis traukinys su VIP keleiviais, žurnalistais, valstybės tarnautojais bei geležinkelių ekspertais riedėjo bėgiais, paremdamas didžiuosius Europos Sąjungos (ES) planus, susijusius su transportu. Vienas tokių projektų – „Rail Baltic“, kuris sujungs Lietuvos, Latvijos ir Estijos sostines greitaisiais traukiniais.

„Niekas Baltijos šalyse šiomis dienomis nevažinėja traukiniais – tai labai nepatogu ir užima daug laiko“, - teigė „Rail Baltic“ darbo grupės vadovas Indrekas Sirpas. Tačiau ateityje nuvykti iš Talino į Rygą turėtų trukti dvi valandas (šiuo metu, autobusu nuvykstama per keturias valandas), o iš Talino iki Lietuvos ir Lenkijos sienos – keturias valandas (šiuo metu užima dešimt valandų).

Kaip naujieji traukiniai atrodys, priklausys nuo to, kaip vystysis pramonė per artimiausius 10 – 12 m. Tačiau, be jokios abejonės, šie traukiniai bus patogesni nei tolimieji traukiniai, šiuo metu važinėjantys Baltijos šalyse.

„Juose, žinoma, bus patogios sėdimosios vietos, geras maitinimas, patogi infrastruktūra darbui ir, be jokios abejonės, bevielis internetas“, - pasakojo I. Sirpas, pažymėdamas, kad traukinių jungtis tarp Talino ir Varšuvos jau yra buvusi dešimtajame XX a. dešimtmetyje, tačiau ji buvo nepatogi ir nepelninga, todėl ilgai netruko.

Kad būtų įmanoma įsivaizduoti, kaip tie traukiniai galėtų atrodyti, „Lietuvos geležinkeliai“ sustatė penkių vagonų traukinį iš dviejų keleivinių vagonų, dviejų vagonų-restoranų, pasiskolintų iš naktinių traukinių, kursuojančių iš Vilniaus į Maskvą ir Sankt Peterburgą, bei konferencijų vagono. Šiame VIP traukinyje yra konferencijų salė, erdvė laikinai televizijos studijai bei kupė. Šis traukinys išvažiuoja tik keturis ar penkis kartus per metus, todėl jis tikrai ypatingas. Spalio 16 d. šis traukinys tapo vieta, kur vyko Europos transporto klausimų aptarimas.

Kai naujoji geležinkelio linija bus baigta, traukiniai pasieks daug didesnį greitį – iki 240 km per valandą.

Tačiau ar žmonės pasinaudos šiais teikiamais pranašumais? I. Sirpas įsitikinęs, kad taip. 2011 m. atliktas tyrimas parodė, kad apie 3 000 žmonių kasdien keliautų iš Talino į Pernu.

„Nors spalio 16 d. kelionė – tik parodomasis veiksmas, tai vis dėlto „ypatingas dalykas“, kad pagaliau bus vienas traukinys iš Vilniaus į Taliną“, - patikino „Lietuvos geležinkelių“ Keleivių vežimo direkcijos Rinkodaros skyriaus vyr. vadybininkas Martynas Tarvidas. „Tai – istorinis įvykis“.