Mes Maldyvuose, rojaus kampelyje, prestižiniame kurorte, kuriam daugelis keliautojų ilgai taupo pinigus. Tiesiogiai užsisakyti viešbutį ryžtasi ne visi – žmonės mieliau renkasi Europos turizmo agentūras ir perka paslaugų paketą, skelbia euronews.com. Juk tokiu atveju klientas lieka vartotojų teisių apsaugos įstatymo galiojimo zonoje.

Paryžietis Emilis Saboteuras savo žmoną ir dvejas dukteris išvežė į Maldyvus. „Mes turime mažų vaikų, todėl laukėme, kol jie galės skristi tokį didelį atstumą. Ir štai pagaliau mes ryžomės tolimai kelionei ir pasirinkome kelionių agentūros siūlomą „Viskas įskaičiuota“ paketą. Taip mums paprasčiau: jeigu kiltų problemų – yra konkreti įmonė, kuri atsakinga už mūsų atostogas. Jeigu kas nors bus ne taip, mes žinome, kur kreiptis ir kam skųstis. Tai labai svarbu, kai organizuoji poilsį“, - dalijosi mintimis jis.

Ekspertų vertinimu, geriausias garantijas ir daugiausiai šansų dėl kompensacijos turi Europos turizmo agentūrų klientai, kurie perka turus. Kai kurie privatūs įstatymai dėl vartotojų teisių apsaugos užtikrina garantijas ir tiems, kurie kelionę organizuojasi patys, internetu, tačiau tokiu atveju garantijos gali būti taikomos tik kokiam nors vienam kelionės elementui – pavyzdžiui, skrydžiui, bet ne apgyvendinimui.

Europos agentūros, žinodamos apie direktyvą, stengiasi nedaryti klientams nemalonių staigmenų, juk tokiu atveju jos būtų priverstos mokėti.

Paskutinės tendencijos – į kurortą siųsti savo atstovą. Laila Santo Maldyvuose atstovauja vienai iš britų agentūrų.

„Kartais, deja, kyla nesklandumų. Ir greitąją tenka kviesti, ir į ligoninę vežti. Mes,turizmo agentūrų atstovai, privalome padėti klientams absoliučiai visose situacijose. Jie gali susisiekti su mumis visą parą, bet kurią savaitės dieną. Tai suteikia klientui saugumo ir psichologinio komforto jausmą, kai jie supranta, kad nėra palikti likimo valiai“.

Kiekvieno turistinio sezono pabaigoje tarptautinė žiniasklaida padaro neigiamas išvadas: vienoje vietoje buvo užfiksuotas žarnyno infekcijų židinys, kitoje – žmonės nukentėjo dėl transporto sektoriaus darbuotojų streikų.

Po vasaros atostogų nusirita ieškinių prieš nesąžiningas turizmo agentūras banga. Pasipiktinę turistai remiasi Europoje nuo 1990 metų įsigaliojusia direktyva apie turistinius turus. Šis dokumentas kelionių organizatorius įpareigoja teikti detalią informaciją klientams, kompensuoti jų išlaidas, jei užsakymas būna anuliuotas, padėti jiems kritinėse situacijose ir t.t.

Europos Komisijoje manoma, kad didžiąją dalį turistinių įstatymų perkėlus į internetinę erdvę, būtina modernizuoti ir pačią direktyvą. Pavyzdžiui, kad ir pritaikyti tas pačias taisykles tiems, kurie savarankiškai užsisako lėktuvų bilietus, viešbučius, pramogas.

Šiuo metu tokie užsakovai sudaro pusę bendro turistų skaičiaus, o tai yra 120 mln. žmonių.

Auga spaudimas ne tik turizmo agentūroms, kurios parduoda paslaugas, bet ir vietiniams vykdytojams – viešbučiams, kurortų klubams.

„Bandos Island“ viešbučio vadybininkas pasakojo: „Dabar galima palikti komentarą socialiniuose tinkluose, keistis nuomonėmis apie poilsį, todėl konkurencija labai išaugus. Žmonės turi tiek daug pasirinkimo galimybių, jie gali peržiūrėti visus tinklalapius, surasti tuos žmonės, kurie jau lankėsi tose vietose. Taip kad mums, viešbučių ir restoranų darbuotojams, reikia laikytis aukščiausių reikalavimų. Tokias sąlygas mums diktuoja rinka – dirbti kiekvieną dieną vis geriau“.

Europos direktyvos dėl turizmo paslaugų galiojimo sferos plėtimas – rytdienos klausimas – ateityje – konsultacijos su nacionalinėmis vyriausybėmis ir Europos Parlamentu.