Vienu svarbiausių ES dokumentų žmogaus teisių klausimais vadinamame pranešime buvo įvertinta žmogaus teisių padėtis pasaulyje bei ES veiksmai žmogaus teisių srityje 2011 metais, taip pat pateiktos rekomendacijos, kaip ES siekti efektyvesnių rezultatų šioje prioritetinėje ES politikos sferoje. Šį darbą L. Donskis pagrįstai vadina pačiu didžiausiu visos savo kadencijos Europos Parlamente pasiekimu – tapti pagrindiniu šio EP dokumento rengėju pavyksta toli gražu ne kiekvienam europarlamentarui, o nepriklausant vienai iš dviejų didžiųjų – konservatorių ar socialistų – frakcijai, tai nutinka itin retai.

Visgi besibaigiant 2009-2014-ųjų EP kadencijai tikslinga pažvelgti, koks buvo tolimesnis beveik pusmetį ruošto dokumento kelias, kiek jame įvardintos pastabos, pasiūlymai ir rekomendacijos pasitarnavo ES žmogaus teisių politikos formavimui. Šiam tikslui itin naudingas Europos Komisijos atsakas į šį dokumentą, kuriame analizuojami Komisijos pastangos ir veiksmai, sietini su dokumente minimais probleminiais laukais.

Pateikusi atsakomąją ataskaitą L. Donskio parengtam ir viso Europos Parlamento patvirtintam EP metiniam pranešimui dėl žmogaus teisių ir demokratijos padėties pasaulyje 2011 m. ir ES politikos šioje srityje Europos Komisija skiria nemažai dėmesio temoms, kurios pranešimo rengimo procese prioritetinėmis įvardintos ir paties L. Donskio. Pavyzdžiui, atsiliepiant į pranešimo raginimą įtraukti pamatinius žmogaus teisių punktus į tarptautinius prekybos susitarimus tarp ES ir trečiųjų šalių, Europos Komisija mini konkrečius naujai pasiektus susitarimus ir žmogaus teisių aspektus juose, taip pat atvejus, kuomet susitarimai su trečiosiomis šalimis nebuvo sudaryti būtent dėl žmogaus teisių pažeidimų jose. EK ataskaitoje itin daug dėmesio skiriama ir visiems EP liberalams prioritetinėje išraiškos laisvės sričiai, kuri šiandienos situacijoje itin aktuali atsiliepiant į socialinių ir skaitmeninių laisvių nulemtus pokyčius. Europos Komisija informuoja rengianti įvairius instrumentus bei strategijas, pagelbėsiančias pilietinėms organizacijoms bei atskiriems piliečiams netrukdomai ir laisvai naudotis interneto teikiamomis galimybėmis realizuojant savo išraiškos laisvę ir nesibaiminant cenzūros ar nedemokratinių režimų taikomų bausmių.

Be kita ko, savo ataskaitoje atskiru punktu aptariamos Europos Komisijos pastangos išreikalauti iš Rusijos sąžiningai ištirti teisininko Sergejaus Magnitskio mirties kalėjime aplinkybes bei nubausti kaltuosius asmenis. Europos Komisija L. Donskiui ir visai europinei bendruomenei atsiskaito ir dėl savo veiksmų kastinės diskriminacijos, nuo kurios iki šiol pasaulyje kenčia apie ketvirtis milijardo žmonių, panaikinimo srityje.

Tiesa, ne visi L. Donskio jo paruoštame metiniame pranešime iškelti klausimai sulaukia Europos Komisijos atsako. Tarp tokių – L. Donskio iškelti raginimai įsteigti naują ES specialiojo įgaliotinio Tibetui pareigybę, ES bendrovių sudaromos sąlygos autoritariniams režimams sekti disidentus bei žmogaus teisių gynėjus ir kt. Tiesa, savo ataskaitoje pradžioje Europos Komisija mini, kad negali reaguoti į absoliučiai visus L. Donskio dokumente minimus klausimus, nes ne visi jie patenka į jos kompetencijos sritį.

Europos Parlamento liberalai palaiko grįžtamojo ryšio tarp pagrindinių ES institucijų praktiką, kurios pavyzdys yra ir ši Europos Komisijos atsakomoji ataskaita, ir kaip tik šiuo metu aktyviai dirba tam, kad tokia tvarka galiotų ne tik reguliariesiems Europos Parlamento dokumentams, kuriems priskirtinas ir L. Donskio parengtas EP metinis pranešimas, bet ir žmogaus teisių politikai itin svarbioms rezoliucijoms skubos tvarka, kurios Europos Parlamento priimamos siekiant kuo operatyviau reaguoti į žmogaus teisių ir demokratijos pažeidimus pasaulyje. Viešai prieinamos, kokybiškai parengtos Europos Komisijos ar kitų ES institucijų atsakomosios ataskaitos yra ne tik puikus darbo įrankis tolimesnius darbus planuojantiems europarlamentarams, ES politikos vykdytojams, bet ir nevyriausybinėms organizacijoms, pilietinei visuomenei, kurie gali sekti ES institucijų darbą bei pažangą jiems aktualiose srityse bei taip vykdyti demokratinę valdžios kontrolę.