Spausdinti Informuoti redakciją Komentarai
Europos internetinės muzikos rinkoje trūksta konkurencijos

Europos internetinės muzikos rinkoje trūksta konkurencijos

Nors Amerikos korporacijos „Apple“ siūlomos skaitmeninės muzikos pardavimo paslaugos ypatingai nepranoksta kitų panašia veikla užsiimančių bendrovių, regis, ji yra rimtai nusiteikusi tapti ES internetinės muzikos prekybos rinkos monopoliste, praneša „New Europe“.

Už tai „Apple“ turėtų dėkoti internetinės muzikos rinkai, legalizavusiai prekybą skaitmenine muzika.
Praėjusio amžiaus dešimto dešimtmečio pradžioje dalinimasis skaitmeniniais muzikos kūriniais vyko nevaržomai, tačiau interneto sparta buvo gana ribota. Dalinimasis muzikinėmis bylomis tuo metu vyko naudojantis elektronine skelbimų lenta BBS (Bulletin Board Systems - sistema, prie kurios prisijungus „dial-up“ režimu, galima palikti žinutę ar bylą kitiems sistemos vartotojams). Vėliau labiau patyrę kompiuterių žinovai bylas pradėjo talpinti FTP serveriuose. Dešimto dešimtmečio pabaigoje atsiradusios „Napster“ ir kitos internetinės muzikos failų apsikeitimo P2P principu sistemos šioje srityje užėmė pirmąsias vietas, nes pasiūlė gana spartų interneto greitį.

2001 m. uždarius „Napster“ tapo akivaizdu, kad interneto bendruomenė taip lengvai nepasiduos. Sekančią „ataką“ prieš tradicinę prekybą kompaktiniais muzikos diskais pradėjo bylų ir torentų (P2P principas, suteikiantis galimybę sparčiai dalintis bylomis tarp vartotojų) talpinimo paslaugas teikiančios interneto svetainės, tokios kaip „Rapidshare“.

Elektroninę muzikos parduotuvę „iTunes“ korporacija „Apple“ įkūrė 2003 m., o jau 2007 m. kontroliavo 70 proc. visų internetinių muzikos kūrinių pardavimų. Visoje Europoje „Apple“ turi vos kelis konkurentus, todėl legaliai talpinti muzikinius kūrinius „iPod“ ar „MP3“ grotuvuose galima tik iš „iTunes“ tinklalapio arba nusipirkus kompaktinį diską ir konvertavus jame esančias bylas į MP3 formatą (ilgai trunkantis ir nelogiškas procesas).

Labiau tikėtina, kad vartotojas, turintis kompaktinį diską ir prieigą prie interneto tinklo, bus linkęs atsisiųsti MP3 muzikinę bylą interentu, nei perkėlinėti ją iš kompaktinio disko į kitą laikmeną.
Europoje „iTunes“ yra absoliutus monopolistas tiek skaitmeninių bylų pardavimų, tiek elektroninėje muzikos rinkoje. Tikėtina, kad vartotojai, įsigydami muzikos bylas „iTunes“ elektroninėje parduotuvėje permoka, nes skaitmeninių muzikos bylų atsisiuntimo kaina yra tokia pati, kaip ir kompaktinių diskų parduotuvėje.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
MYEP.LT FACEBOOK
MyEP.LT TWITTER
REKLAMA