Vietoje šio pasiūlymo bus sudaryta laikinoji „specialioji grupė“, sudaryta iš transporto ir vidaus reikalų ekspertų ir savo pasiūlymus, kaip „padėti oro uostų kontrolės institucijoms efektyviau atlikti patikras“, pateiks gruodžio 2 d. Manoma, kad grupė parengs „kontrolinius sąrašus“ ir „rizikos analizes“, kurie apibūdins, kas bus laikoma „švariu“ arba saugiu oro transportu.

Šiuo metu ES yra sudariusi nesaugių avialinijų sąrašą, kurioms draudžiama skraidyti į ES teritoriją, tačiau tokio oro uostų sąrašo kol kas nėra.
Diskusijos metu daugelis ES ministrų manė, kad į „juodąjį sąrašą“ įtraukti kai kurias šalis būtų per daug griežta priemonė. Tuomet „ir Kelno oro uostas, nepastebėjęs ir praleidęs į lėktuvą paketą iš Jemeno su sprogmenimis, paslėptais spausdintuvo kasetėse, kurį aptiko tik Didžiojoje Britanijoje, turėtų taip pat būti įtrauktas į sąrašą“, - sakė Annemie Turtelboom, Belgijos vidaus reikalų ministrė.

Vokietija, Prancūzija, Jungtinė Karalystė, Belgija ir Nyderlandai nusprendė uždrausti visus oru gabenamus krovinius iš Jemeno, tuo tarpu JAV apskritai uždraudė lėktuvu gabenti spausdintuvų rašalo kasetes.

"Euobserver" praneša, kad antradienį Europos Komisija turėtų priimti sprendimą dėl baudos 13-ai oro linijų, sudariusių kartelinį susitarimą dėl oro krovinių gabenimo kainų. „British Airways“ tikriausiai gaus apie 120 mln. eurų baudą, „Air France-KLM“ taip pat yra tarp prasižengėlių, o kitos dalyvavusios oro linijos yra ne iš ES šalių. Vokiečių „Lufthansa“ pranešė Briuseliui apie kartelį, todėl ji neįtraukta į prasikaltusiųjų sąrašą. Byla dėl kartelio buvo pradėta dar 2007 m.