Europos Sąjungoje lėktuvų išmetamų teršalų kiekis yra ribojamas remiantis ATL sistema, kuri taikoma vidiniams ES skrydžiams. Tačiau, siekiant padėti susitarti dėl aviacijos išlakų kiekio mažinimo pasaulio mastu, tarptautiniams skrydžiams buvo numatyta išimtis, galiojanti iki šių metų balandžio pabaigos.

Tarptautinė civilinės aviacijos organizacija (ICAO) pernai nusprendė, kad 2016 m. turi būti priimtas galutinis sprendimas dėl pasaulinės aviacijos išmetamų teršalų kontrolės sistemos, kuri įsigaliotų nuo 2020 m.

Nors EP Aplinkos komitetas rekomendavo nepritarti su ES Taryba pasiektam susitarimui, Europos Parlamentas nusprendė neatsižvelgti į šią rekomendaciją ir pritarė sprendimui dar trejus metus netaikyti ATL sistemos tarptautiniams skrydžiams iš ES oro uostų ir į juos (458 balsai už, 120 prieš, 24 susilaikė).

„ES apyvartinių taršos leidimų sistema visu mastu bus taikoma po 2016 m. Kitas Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) susitikimas vyks 2016 m. Jeigu jame nebus sutarta dėl pasaulinės ATL sistemos, tuomet niekas negalės pateisinti šios išimties taikymo dar ketverius metus“, – kalbėjo EP pranešėjas Peter Liese (Europos liaudies partija, Vokietija).

Derybose su ES Taryba europarlamentarai taip pat pasiekė, kad ES valstybės būtų įpareigotos informuoti, kam jos skiria lėšas, gautas iš ATL pardavimo. Jų įsitikinimu, šios lėšos turėtų būti skirtos kovai su klimato kaitos padariniais ir moksliniams tyrimams, visų pirma aplinką tausojančio transporto bei oro transporto srityse.

Dėl šių teisės nuostatų jau pasiektas susitarimas su ES Taryba, todėl nebeliko kliūčių joms įsigalioti.