MyEP primena, kad dar rudenį Rusijai įvedus griežtesnę Lietuvos vežėjų patikrą, Lietuvos-Rusijos pasienyje susidarė milžiniškos eilės, kas sudavė rimtą smūgį Lietuvos verslininkams.

“Mes aiškiai pasakėme tiek Rusijai tiesiogiai, tiek tarptautinėse organizacijose, kad Rusijos įvesti papildomi garantiniai reikalavimai prieštarauja konvencijai, todėl Rusija turi pašalinti tuos prieštaravimus, jei nori ir toliau aktyviai naudotis konvencijos normomis”, - tikino už muitus ir mokesčius atsakingas eurokomisaras.

Pasak jo, Rusija nuolat jaučia spaudimą iš Europos Sąjungos (ES) ir tai turi įtakos tam, kodėl nesimamama kažkokių papildomų veiksmų.

EK narys akcentavo, kad paskutiniame susitikime tarp ES ir Rusijos vadovybės buvo siūlymas atnaujinti derybas dėl naujosios sutarties (New agreement – angl.k.). Šis siūlymas pasigirdo iš Rusijos pusės, kuri pati kažkada derybas ir sustabdė.

“Tai gera proga prieš atnaujinant derybas išspręsti tas problemas, kurios dabar egzistuoja ir toliau tartis dėl platesnio bendradarbiavimo. Rusija – nelengvas partneris ir darbas su ja nėra lengvas. Aš nuolat bendrauju su mūsų verslo organizacijomis, su ta pačia “Linava” (Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija – red. past.) ir nuolat pabrėžiama, kad reikia ieškoti delikačių sprendimų, o ne kirsti kirviu, nes tai svarbu mūsų verslui”, - teigė jis.

Anot eurokomisaro, kalbos apie atsakomąsias priemones Rusijai turėtų būti atsargios. “Neturime padaryti tokių veiksmų, kurie kirstų mūsų verslui. Tai nebūtų protinga. Chirurginiais terminais kalbant, mums tenka dirbti su skalpeliu, kad būtų užtikrintas nenutrūkstamas judėjimas per sieną ir būtų išspręstos problemos su Rusija”, - atviravo jis žurnalistams Briuselyje.