Spausdinti Informuoti redakciją Komentarai
ES vadovų ateities vizija - Europa be naftos, bet dar nežinia, kaip tai pasiekti

ES vadovų ateities vizija - Europa be naftos, bet dar nežinia, kaip tai pasiekti

Šią savaitę Europos Parlamente surengtoje 9-ojoje kasmetėje Mokslinių technologijų vertinimo tarnybos (STOA) paskaitoje buvo apžvelgti moksliniai, technologiniai ir ekonominiai Europos ateities be naftos aspektai.

Paskaitoje dalyvavę pranešėjai pasidalino mintimis, kuo Europoje galėtų būti pakeista nafta. Buvo aptartos įvairiausios galimybės – nuo elektromobilių iki metanolio, kaip naftos pakaitalo. Dalyviai priėjo prie bendros išvados, kad vienintelio atsakymo nėra ir kad visos galimybės turėtų būti apsvarstytos.

STOA reikalus koordinuojanti EP pirmininko pavaduotoja Silvana Koch-Mehrin paskaitą pradėjo pasiūlymu plačiai Europos rinkoje naudojamas transporto priemones, varomas įprastiniais vidaus degimo varikliais, pakeisti elektromobiliais. Pastarosios transporto priemonės renginio dieną buvo demonstruojamos Parlamento kieme.

STOA pirmininkas Paulas Rubigas pabrėžė efektyvaus energijos panaudojimo bei naftą pakeisiančio ekologiško transporto svarbą. Jis pateikė argumentus dėl ekologiškai veiksmingo transporto būtinybės, ekologinę pusiausvyrą išlaikančių energijos šaltinių ir socialinės apsaugos tinklo sukūrimo, kuris skatintų etišką požiūrį bei piliečių bendradarbiavimą.
Vidaus rinkos komiteto pirmininkas Malcolmas Harbouras paragino nuodugniai įvertinti naftos naudojimą ES bei apsvarstyti galimas jos alternatyvas ES valstybėse narėse. Pasak M.Harbourgo, valstybės narės turėtų ne tik keistis naudinga informacija bei savo patirtimi šioje srityje, bet ir labiau remti naujųjų technologijų diegimą.

Bendrovės „Better Place“ įkūrėjas Shai Agassis neabejoja, kad mažiau nei per dešimtmetį, europiečiai įprastines transporto priemones pakeis elektromobiliais, nes nafta vis labiau brangs, o naujos kartos baterijų galimybės tajau dabar yra plačios.

„Vartotojai ims domėtis elektromobiliais tuomet, kai pastarieji garantuos jiems tokius pačius patogumus, kuriuos suteikia įprastos transporto priemonės, tačiau tiek elektromobilis, tiek jo eksploatacija kainuos tiek pat, kiek trejų metų senumo automobilio su benzininiu varikliu“, - sakė S. Agassis.

Jis taip pat paragino Europos automobilių rinkos įstatymų leidėjus nedelsti ir greičiau spręsti elektromobilių klausimą, nes „galinio vaizdo veidrodėlyje jau matosi mus aplenkti besikėsinanti Kinija“.

Kaip praneša portalas „Click Green“, 1995 m. Nobelio premijos laureatas chemijos srityje Paulas Crutzenas išvardino žmonijos vystimosi poveikį 20 amžiui. Gyventojų skaičius išaugo keturgubai, miestų skaičius padidėjo dešimteriopai, pramonės produkcija 40 kartų, o energijos vartojimas 16 kartų.

Pasak profesoriaus, dėl šių priežasčių žmogaus veiklos sukeltas oro užterštumas sieros junginiais yra du kartus didesnis už natūralųjį, o šiltnamio efektą sukeliančių į atmosferą išmetamų dujų kiekis išaugo iki 40 proc.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
MYEP.LT FACEBOOK
MyEP.LT TWITTER
REKLAMA