Spausdinti Informuoti redakciją Komentarai
Google paieška

ES pradeda antimonopolinį tyrimą dėl „Google“

Europos Sąjunga antradienį pradėjo oficialų tyrimą dėl „Google“, kai keletas paieškos paslaugų tiekėjų pasiskundė, kad ši kompanija piktnaudžiauja savo dominuojančia pozicija, praneša „EurActiv“.

2010 m. vasario mėn. kompanija „Google“ pranešė, kad britų kainų palyginimo svetainė „Foundem“ ir prancūzų teisinės paieškos sistema „ejustice.fr“ paskelbė manančios, jog jos paieškos algoritmas nustumia žemyn jų interneto paieškos rezultatus, nes jie yra „Google“ varžovai. Ji taip pat pranešė, kad „Microsoft“ priklausanti paieškų svetainė „Ciao from Bing“ pasiskundė dėl jos naudojimosi sąlygų.
Liepos mėnesį EK antimonopolinės tarnybos vadovas informavo, kad ES pradėjo tirti šiuos kaltinimus, siekdami išsiaiškinti, ar „Google“ tikrai piktnaudžiauja savo dominuojančia pozicija.

ES konkurencijos taisykles pažeidusias kompanijas Komisija gali nubausti bauda, siekiančia 10% pasaulinės apyvartos.

„Europos Komisija tirs, ar „Google“ nepiktnaudžiauja dominuojančia pozicija paieškos sistemų rinkoje ir ar, kaip įtariama, nesmukdo nemokamas paieškos paslaugas teikiančių konkurentų reitingų“, - sakoma vakar išplatintame Komisijos pranešime.

Komisija taip pat pranešė tirsianti kaltinimus, kad, siekdama išstumti konkuruojančias paieškos sistemas, „Google“ reikalaujanti, jog jos reklamos partneriai įsipareigotų nesiskelbti kitur, taip užkirsdama jiems kelią įdėti tam tikrų tipų konkuruojančius skelbimus savo svetainėse bei kompiuterių ir programinės įrangos pardavėjų svetainėse. Be to, bus nagrinėjami įtarimai, kad kompanija apriboja internetinių reklaminių kampanijų duomenų perkeliamumą į konkuruojančias internetinės reklamos platformas.

Netrukus po to, kai buvo paskelbta apie tyrimą, „Google“ Europos konkurencingumo tarybai atsiuntė raminančią žinutę, kad pati imsis nagrinėti šiuos skundus.

„Nuo to laiko, kai sukūrėme „Google“, daug dirbome, siekdami elgtis teisingai su savo vartotojais ir gamybininkais, užtikrindami, kad skelbimai visuomet būtų aiškiai pažymėti, ir dėl to vartotojams ir reklamos kūrėjams būtų lengva perkelti savo duomenis, keičiant paslaugų tiekėjus, taip pat labai daug investavome į atviro kodo projektus“, - sakė „Google“ atstovas spaudai. - „Tačiau visada yra vietos tobulėti, todėl dirbsime kartu su Komisija, nagrinėdami visas problemas“.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
MYEP.LT FACEBOOK
MyEP.LT TWITTER
REKLAMA