Šiuo metu ES keliautojai gali beveik visą kelionę užsisakyti internetu, bet tam reikia įvykdyti krūvą operacijų, derinant skirtingus vežėjus.
Įsigiję lėktuvo bilietus, keliautojai dar turi pirkti atskirus bilietus nuvykimui iki oro uosto, iš kurio išskrenda, tuomet kitus bilietus kelionei iš oro uosto, kuriame nusileis, į galutinį kelionės tikslą. Paprastai tam naudojamos kitos transporto priemonės: traukiniai, autobusai, keltai, taksi ar asmeniniai automobiliai.
Galutinė kelionės vieta nebūtinai yra tiesiogiai pasiekiama iš oro uosto. Todėl reikia nepamiršti, kad gali tekti įsigyti papildomus bilietus ir naudotis keliomis skirtingomis transporto priemonėmis. Tai apsunkina bilietų pirkimo procedūrą, o keliautojas neturi jokios garantijos, kad vienos transporto priemonės vėlavimas nepaveiks kitų sudėtinės kelionės atkarpų.

Kombinuoto transporto planavimas

Tokie išmėginimai dažnai atgraso turistus nuo kelionių į vietoves, kuriose prastesnis aptarnavimas, tačiau tai galėtų būti greitai užmiršta, jei Europos Komisijos planai galiausiai bus įgyvendinti.
„Tokios internetinės rezervavimo sistemos kaip „Opodo“ ar „eDreams“ jau dabar plačiai paplitusios (nors jose galima rezervuoti tik lėktuvų bilietus). Taip pat egzistuoja maršruto planavimo įrankiai – „Google Maps“ ar „Via Michelin“ (tačiau tik automobilių maršrutams). Tai kodėl jų nesujungus?“, - „EurActiv“ sakė vienas iš aukščiausių komisaro S. Kallas kabineto pareigūnų.

„Tikrai žinome, kad patys nenorime kurti Komisijos informacinės sistemos, bet norime paremti privačias kompanijas ar universitetus, kurie imtųsi ją vystyti. Iš savo pusės mes stengtumėmės užtikrinti, kad tarp kompanijų galėtų būti dalijamasi informacija, kad būtų naudojami bendri standartai ir kad būtų sprendžiami politiniai prieštaravimai“, - pridėjo pareigūnas.

Jau dabar egzistuoja kombinuoto transporto planavimo įrankiai. „Air France“ aviakompanija keleiviams, vykstantiems iš Šarlio de Golio oro uosto, leidžia sujungti traukinio ir lėktuvo bilietą. Austrijos kelionių planavimo svetainėje „anachb.at“ vartotojai gali susiplanuoti kelių dalių kelionę Vienos regione, naudojantis viešuoju transportu ir dviračiais. Dar daugiau, logistikos kompanijos, pavyzdžiui, „DHL“ ar „TNT“, jau naudoja tarprūšinį transporto planavimą savo krovinių pervežimams.
Norima tokį planavimą padaryti plačiau prieinamą ir į bendrą sistemą įtraukti šimtus kompanijų. Siekiant šio tikslo kitoje ITS konferencijoje, įvyksiančioje 2011 m. pavasarį-vasarą, bus demostruojami geriausi šios srities projektai.

„Vieno langelio“ principu paremta sistema turėtų ne tik palengvinti privačių asmenų keliones, bet taip pat būtų naudinga kompanijoms, gabenančioms savo prekes į kitų šalių rinkas.

„Sklandžiai veikianti dalijimosi transporto duomenimis sistema leistų įmonėms labiau pasitikėti krovininiu laivų transportu ir atsisakyti sausumos vilkikų, o tai savo ruožtu turėtų teigiamą efektą, kalbant apie CO2 emisijų mažinimą ir kamščius keliuose“, - aiškino pareigūnas.

Faktai
Išmaniosiose transporto sistemose (ITS) tiek keleiviniam, tiek krovininiam visų tipų transportui (geležinkelio, kelių, oro ir vandens) kontroliuoti pritaikomos informacinės ir komunikacinės technologijos, pavyzdžiui, kompiuteriai, elektronika, palydovai ir sensoriai.
Tokių sistemų pavyzdžiai – palydovinės navigacijos sistemos, eismo reguliavimo sistemos ir greitkeliuose per automobilio radiją skelbiama kelionės trukmė, taip pat informavimas stotyse apie autobusų atvykimą realiu laiku.
Europos Komisija 2008 m. inicijavo ITS išdėstymo visoje Europoje veiksmų planą. Pirmasis teisinis žingsnis į šio plano įgyvendinimą – ITS direktyvos priėmimas praėjusią liepą. Pagrindinis šio dokumento tikslas yra kamščių ES keliuose sumažinimas.