Balsavimas buvo akivaizdi maisto produktų bendrovių pergalė kovoje dėl maisto produktų žymėjimo reguliavimo, kurioje tokios bendrovės kaip „Nestle”, „Kraft” ir „Danone” susigrūmė su Europos vartotojų grupėmis bei reiškė priekaištus dėl dezinformacijos ir perdėto lobizmo.

Pagal „šviesoforo“ sistemą, maisto produktų bendrovės būtų buvę priverstos ant priekinės maisto produkto pakuotės pusės klijuoti etiketes su raudonais, geltonais ar žaliais ženklais bei nurodyti vienoje porcijoje esantį riebalų, sočiųjų riebalų, angliavandenių, cukraus ir druskos kiekį. Šio pasiūlymo šalininkų nuomone, tai yra geriausias būdas vis labiau tunkantiems Europos pirkėjams padaryti informuotus sprendimus dėl perkamo maisto.

Maisto produktų bendrovės prieštaravo „šviesoforo“ sistemai, teigdamos, kad ji yra per daug supaprastinta ir neteisingai tam tikrus maisto produktus, pavyzdžiui, sūrį ar paštetą, vaizduoja kaip kenksmingus. Maisto produktų pramonės atstovai pasiūlė savo sistemą, vadinamas Dienos normos gaires (GDA), pagal kurias, rekomenduojama dienos norma vienoje porcijoje būtų nurodoma procentais.

EP nariai balsavo, kad GDA taptų privalomomis, bet Renate Sommer, pranešėja šiuo klausimu, atmetė šią sistemą kaip „tikslinę dezinformaciją“.

„Ji nesuteikia informacijos vartotojui. Ji tiesiog sukuria informacijos iliuziją“, - po balsavimo teigė R. Sommer, centro-dešinės Europos liaudies partijos narė.

Stambiausią Europos vartotojų organizacija (BEUC) apkaltino europarlamentarus tuo, kad šie pasiduoda pramonės spaudimui. „Be abejonės, šiandienos balsavimas yra labai, labai rimta nesėkmė“, - teigė BEUC generalinė direktorė Monique Goyens.

Vis dėlto, didžiausia maisto pramonės lobizmo grupė ES Maisto ir gėrimų pramonės konfederacija (CIAA) džiaugėsi balsavimo rezultatais. Pasak konfederacijos atstovų, sprendimas uždrausti skirtingus nacionalinius standartus būtų naudingas ES vieningai rinkai.