„Komisijai neįsikišus, „apgailėtini“ karteliniai susitarimai „būtų ir toliau galioję“, - teigė ES konkurencingumo politikos komisaras Joaquinas Almunia.

Anot komisaro, neteisėti karteliniai susitarimai pakenkė ne tik bendrovėms, bet ir jų klientams.

Iš europietiškų oro linijų „British Airways" gavo 104 mln. eurų baudą, „Air France“ buvo nubausta 340 mln. eurų, o SAS -70,2 mln. eurų bauda, praneša EK. „Lufthansa“, taip pat dalyvavusi kartelyje, nuo baudų atleista, nes pati apie jį pranešė reguliuotojams.

Baudos oro bendrovėms buvo paskirtos po ilgai trukusių tyrimų Europoje, JAV ir Azijoje 2006 metais.

EK teigimu, oro linijų bendrovės 1999-2006 metų laikotarpyje „koordinavo degalų kainas ir saugumo mokesčius“.

„Vežėjai bendravo tarpusavyje, siekdami užtikrinti, kad visos oro linijų bendrovės nustatytų vienodą fiksuoto dydžio mokestį už vieną oro transportu gabenamo krovinio kilogramą“, - praneša EK.