2009 m. automobilių kainos išliko palyginti stabilios daugiausia dėl valstybės subsidijų, paskolų ir priemonių naujų automobilių pirkimui skatinti, kurias daugelis šalių taikė, kad sušvelnintų ekonomikos nuosmukio poveikį.

„Nerimą kelia tai, kad remonto ir atsarginių dalių kainos ekonomikos nuosmukio sąlygomis toliau didėjo. Tai reiškia, kad sprendimas didinti konkurenciją garantinių paslaugų rinkoje buvo teisingas ir kad jis turėtų paskatinti veiksmingiau teikti paslaugas Europos vartotojų naudai“, – sakė už konkurencijos politiką atsakingas Komisijos pirmininko pavaduotojas Joaquínas Almunia.
EK skaičiuoja, kad realios automobilių kainos sumažėjo 0,6 proc. Jos mažėjo 24-iose iš 27-ių bloko narių.Tačiau remonto bei techninės priežiūros ir atsarginių dalių kainos toliau didėjo ir viršijo infliaciją (realiosios kainos atitinkamai padidėjo 1,5 proc. ir 0,7 proc.).

Lietuvoje ir Slovėnijoje mažėjo labiausiai

Nyderlanduose automobilių kainos išliko stabilios, o Jungtinėje Karalystėje ir Švedijoje atitinkamai padidėjo 7,7 proc. ir 2,7 proc. Tačiau reikėtų pažymėti, kad automobilių pirkėjams pastarosiose šalyse buvo naudingas 2008 m. staigus kainų kritimas (atitinkamai 9,7 proc. ir 5 proc.), todėl apskritai dabar jų padėtis geresnė nei 2008 m. pradžioje. Jungtinėje Karalystėje kainų svyravimas taip pat susijęs su tuo, kad nuo 2010 m. sausio mėn. nebetaikomas laikinai sumažintas PVM.

Realiosios kainos labiausiai sumažėjo Slovėnijoje (13,4 proc.), Lietuvoje (11,1 proc.), Slovakijoje (11,0 proc.), Rumunijoje (10,1 proc.), Čekijoje (9,4 proc.), Maltoje (9,2 proc.) ir Bulgarijoje (9,1 proc.). Kainų mažėjimą šiose šalyse galėjo iš dalies nulemti 2009 m. ekonomikos nuosmukis, kuris naujas valstybes nares paveikė labiau nei visą ES. Didelėse rinkose realiosios kainos labiausiai sumažėjo Ispanijoje (4,7 proc.), ne taip smarkiai kainos sumažėjo Italijoje, Vokietijoje ir Prancūzijoje (atitinkamai 1,1 proc., 1,0 proc. ir 0,6 proc.).

Didins konkurenciją

Birželį įsigaliojusių konkurencijos taisyklių vienas pagrindinių tikslų - padidinti konkurenciją garantinių paslaugų rinkoje.

Naujosiomis taisyklėmis panaikinama bendroji išimtis gamintojams, kurių remonto ir techninės priežiūros rinkos dalis viršija 30 proc., todėl, sakoma pranešime, bus lengviau spręsti problemas, susijusias su atsisakymu teikti techninę informaciją nepriklausomos automobilių remonto dirbtuvėms ar netinkamu garantijų naudojimu.