Strasbūre rugsėjo 11 d. balsavę europarlamentarai nustatė tokiems degalams „lubas“– 6 proc. visų transporto degalų poreikio Europos Sąjungoje (ES) 2020 m.

Kaip rašo www.euractiv.com, biodegalai, pavyzdžiui, iš cukraus gaminamas etanolis ar iš rapsų sėklų gaminamas biodyzelis, maišomi su įprastiniais transporto degalais ir pilami į transporto priemonių degalų bakus. Iš pradžių šis biokuras buvo skirtas mažinti transporto priemonių skiriamą anglies dvideginį bei priklausomybę nuo importuojamos naftos.

Tačiau susidūrusi su pareiškimais, kad ES biokuro naudojimas kelia pasaulines maisto kainas, o kai kurios jo rūšys daro didesnę žalą klimatui net už įprastinį iškastinį kurą, Europos Komisija (EK) buvo priversta grįžti prie šio klausimo svarstymo.

„Mes negalime laikytis politikos, kuri daro tokį neigiamą poreikį pietų valstybėms bei masto kainoms, todėl EP balsavo už apribojimų įvedimą“, - po balsavimo kalbėjo EP narė prancūzė liberalė Corrine Lepage, kuri vykdė parlamentinius debatus.

Pramonės ir aplinkosaugos grupių koalicijos, į kurią įeina ES klimato fondas bei Danijos pažengusi biokuro gamintoja „Dong Energy“, teigimu, išlaikantis ekologinę pusiausvyrą žemės ūkio ir miškininkystės atliekų panaudojimas galėtų garantuoti13 proc. ES transporto degalų iki 2020 m.

„Šis potencialas gali būti išnaudotas tik tuo atveju, jei ES biokuro ir kitos susijusios pramonės šakos gaus investicijų garantijas bei stabilų politinį EP ir Europos Tarybos (ET) pagrindą“, - teigiama grupės pareiškime.

Vienas balsavimo aspektų, suteikęs vilties blyksnį biokuro pramonei, - įstatymų leidėjai pareikalavo tolimesnės diskusijos dėl taisyklių prieš pradedant derybas su ES šalimis narėmis dėl apribojimų įvedimo.