Taigi nepasiduokite plačiai paplitusiam klaidingam įsitikinimui, kad anglų kalbos žinios jums atveria visus kelius. Žinoma, anglų kalba – tai tarptautinio bendravimo kalba, tačiau iš tiesų mums nuolatos tenka susidurti su skirtingo mentaliteto žmonėmis.

Net jei jūsų partneriai iš Vokietijos kalba angliškai, nevertėtų pamiršti kad jiems ši kalba taip pat nėra gimtoji. Sugebėjimas kalbėti kalba, kuri yra jūsų verslo partnerių gimtoji, negali būti nuvertinamas. Net ir šios kalbos pradmenų turėjimas padės sukurti palankią atmosferą. Vis dėlto yra svarbių detalių – nuo jų priklauso tarptautinės karjeros sėkmė.

1-asis kriterijus: situacijos išmanymas

Ar pažįstate šalį, kurioje ketinate dirbti? Kokios vertybės ir normos priimtinos toje bendruomenėje? Ar žinote šalies istoriją?

2-asis kriterijus: socialiniai įgūdžiai

Kaip jums sekasi susidoroti su stresu? Ar sugebate spręsti konfliktus pasitelkę dialogą ir atsižvelgdami į kultūrines šalies, kur gyvena jūsų verslo partneris, savybes?

3-asis kriterijus: asmeniniai bruožai

Ar žinote, kas formuoja jūsų pasaulėžiūrą? Ar didelę reikšmę jums turi kultūrinės vertybės? Kokią įtaką jūsų asmenybės formavimuisi turi tokios vertybės kaip šeima, išsilavinimas, darbas?

4-asis kriterijus: branda

Pasistenkite pažvelgti į savo šalies kultūrą ir ją išanalizuoti. Ar galite nešališkai įvertinti tai, kas vyksta aplinkui?

Prieškelioniniai pamąstymai

Mezgant darbinius ryšius su partneriais vienoje iš Europos Sąjungos (ES) šalių, svarbu nepamiršti apie kultūrinius, ekonominius ir socialinius šios valstybės ypatumus. Net jei jaučiate, kad tos šalies kultūra jums artima, o naujos komunikacinės priemonės pagelbės jums greitai pradėti bendrauti, nepamirškite, kad skirtumai vis dėlto išlieka. Žinoma, intuicija jums būtinai padės, tačiau vertėtų nepamiršti apie pasirinktos strategijos pasekmes.

Bendravimas neverbaliniu lygmeniu – tai svarbus tarptautinio verslo plėtojimo elementas. Anglų kaip pagrindinė tarptautinio bendravimo kalba ne visada suteikia galimybę pasiekti norimą rezultatą. Svarbios detalės, kurias suvokti dažnai galima tik tuo atveju, jei mokate kalbą, kuri yra gimtoji jūsų verslo partneriui.

Venkite piršti savo nuomonę – jūsų verslo partneris viską vertina savaip. Kultūrinių šalies, kurioje gyvena verslo partneris, ypatybių žinojimas bei galimybė laiku joms pasiruošti – tai pirmieji žingsniai pakeliui į sėkmę, plėtojant verslą ES. Netikėkite aklai plačiai paplitusiomis klišėmis. Išsiaiškinkite detales – tada jūsų laiko ir jėgų sąnaudos pasiteisins.

Tam, kad įsitikintumėte, jog verslo plėtojimas kurioje nors iš ES šalių jums tinka, jums paprasčiausiai reikia pasidomėti, kokias prekes ir paslaugas siūlo tos šalies įmonės, kokią istoriją ir filosofiją jos turi. Dažniausiai būtent tokia yra ilgalaikio vystymosi strategija, kurios pagrindas – pridėtinės įmonės vertės sukūrimas. Kas jus domina labiau: greita sėkmė ar ilgalaikis planavimas? Jei pasirinkote antrąjį variantą, galima drąsiai teigti, kad jūsų bendradarbiavimas su verslo partneriais iš ES šalių duos vaisių.

Teksto autorius – tarptautinės vadybos konsultantas Sergejus Frankas.