Apie 50 proc. Kopenhagos gyventojų į darbą ar į mokyklą važiuoja dviračiu. 26 proc. visų kelionių šiame mieste – tai kelionės dviračiu. Vienintelis miestas, konkuruojantis su Kopenhaga – tai Nyderlandų sostinė Amsterdamas.

Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) Europos regiono tarnybos ir Jungtinių Tautų (JT) Europos ekonominės tarnybos parengtoje ataskaitoje pirmą kartą teigiama, kad investicijos į draugiškas aplinkai ir sveikatos būklę gerinančias transporto priemones yra taip pat naudingos ir ekonomine prasme.

Dėl šios priežasties, kaip praneša www.euractiv.com, PSO Europos regiono tarnybos vadovė Zsuzsanna Jakab ragina ES šalių narių vyriausybes investuoti į labiau aplinką tausojančias transporto priemones.

„Šių investicijų naudingumas didžiulis, jis apima naujų darbo vietų sukūrimą bei gyventojų sveikatos būklės dėl fizinio aktyvumo gerėjimą, nukentėjusių kelių transporto avarijose skaičiaus mažėjimą, triukšmo lygio mažinimą bei geresnės oro kokybės užtikrinimą“, - patikino S. Jakab.

Remiantis PSO Europos regiono tarnybos pateikiamais duomenimis, oro užterštumas, kuriam didžiausią įtaką daro transportas, per metus nusineša 500 tūkst. gyvybių. Per avarijas keliuose kasmet žūsta 90 tūkst. žmonių, tuo tarpu pernelyg didelis triukšmas gatvėse neigiamai veikia beveik 70 mln. gyventojų.

Transporto priemonių išmetamas anglies dioksidas ES ir Šiaurės Amerikoje sudaro 24 proc. viso šiltnamio efektą sukuriančio į orą išmetamo anglies dioksido. Atsižvelgiant į fizinio aktyvumo sumažėjimą, transporto priemonės prisideda apie 1 mln. mirčių per metus. Bendros su aplinkos netausojančiu transportu susijusios išlaidos gali siekti iki 4 proc. šalies BVP.

Jei Vengrijos sostinei Budapeštui pavyktų pasiekti Amsterdamo dviračių populiarumo lygį, per metus būtų išgelbėjamos 298 gyvybes. Londone tokiu būdu pavyktų išsaugoti 542, Madride 211, o Paryžiuje 174 žmonių gyvybes.