Nepriklausomi duomenys, kuriuos pateikė „Accenture Media Management“, rodo, kad didžiausi pasaulio maisto produktų prekiniai ženklai nuo 2005 m. ES stipriai pakeitė vaikams skirtos produkcijos reklamavimo per televiziją strategiją.

Remiantis atlikto tyrimo rezultatais, kaip praneša „Euractiv“, daugelis prekinių ženklų savanoriškai atsisakė maisto prekių reklamos arba vaikams skirtų televizijos laidų metu reklamuoja tik tuos produktus, kurie atitinka griežtus mitybos reikalavimus. Mokslininkų teigimu, šiuo metu vaikams rodomų maisto produktų reklamų yra ženkliai mažiau.

Vidutiniškai ES šalyse narėse gyvenantys vaikai mato 31 proc. mažiau maisto produktų reklamos nei prieš dešimt metų. Šiuo metu bendrai rodoma 47 proc. mažiau reklamos, susijusios su produkcija, neatitinkančia mitybos reikalavimų, o vaikams skirtų laidų metu rodoma 82 proc. mažiau tokio pobūdžio reklamos.

20 ES įmonių yra įsipareigojusios keisti reklamuojamus produktus, kurių reklamos tikslinė auditorija – tai vaikai iki dvylikos metų.

Šiam įsipareigojimui turėjo įtakos Pasaulinė reklamos federacija bei jungtinis šios pramonės šakos įsipareigojimas pagal 2005 m. Europos Komisijos (EK) parengtą ES veiklos programą, skirtą tinkamai mitybai, fiziniam aktyvumui bei sveikatinimui skatinti.

Šie įsipareigojimai taip pat taikomi mokyklose, vaikams skirtuose spausdintiniuose leidiniuose, reklamai internete bei įmonėms priklausančioms internetinėms svetainėms.

Europos reklamos standartų aljansas atliko 343 ES įmonėms priklausančių internetinių svetainių patikrinimą. Šio patikrinimo tikslas – patikrinti produkcijos, skirtos vaikams iki dvylikos metų, reklamą. Atlikus šį patikrinimą buvo rastos 22 internetinės įmonėms priklausančios svetainės, kuriose patalpinta reklama neatitiko mitybos reikalavimų.