Pagal nuo sausio 1 d. įsigaliojusius reikalavimus, automobilių gamintojai privalo atsisakyti freono R134a oro vėsinimo sistemose ir pereiti prie mažiau kenksmingo R1234yf varianto.

Tačiau Vokietijos „Daimler“ koncernas ir toliau neatsisako ankstesniojo, motyvuodamas tuo, kad naujasis yra kur kas degesnis.

Birželį EK pagrasino Vokietijai sankcijomis dėl įstatymų nesilaikymo bei skyrė Berlynui laiko iki rugpjūčio 19 d. atsakyti į pretenzijas. Tada EK turės 10 savaičių sprendimui priimti.

Vokietija į „Mercedes“ automobilių draudimą atsakė pykčio lavina. Dienraštis „Die Welt“ įvertino Prancūzijos žingsnį kaip žengtą ne iš gamtosauginių, o iš protekcionistinių paskatų.

Tačiau Europos pramonės ir verslumo komisaras Antonio Tajani dar anksčiau šį mėnesį pažymėjo, kad Prancūzija jau iki oficialaus pranešimo pateikimo EK turėjo pakankamų priežasčių drausit A, B ir CLA klasių automobilius, surinktus po birželio 12 d.

Šiuo metu Europos rinkoje yra transporto priemonių, pagamintų „Daimler“, kurios, pagal pirminę EK atliktą analizę, neatitinka joms keliamų reikalavimų, o neatitinkančios reikalavimų transporto priemonės negali būti parduodamos ar registruojamos ES“, - teigė A. Tajani.

EK pranešė, kad nėra nustatyto termino, iki kurio Vokietija privalo atsakyti į Prancūzijos oficialų pranešimą dėl automobilių draudimo, tačiau EK ketina priimti sprendimą rugsėjį.