Jungtinių Valstijų orlaivių gamintoja „Boeing“ prognozuoja, kad keleivių srautai kasmet augs 5 proc. ir kad oro linijų bendrovės visame pasaulyje iki 2032 metų įsigys apie 35 tūkst. naujų lėktuvų, kurie ne tik patenkins paklausą, bei ir sumažins aviacinio kuro sąnaudas.

„Degalai tapo pagrindine priežastimi, nulemiančia, kaip ir kada (oro linijų bendrovės) naudoja savo orlaivius“, - teigė „Boeing“ rinkodaros prezidentas Randy J. Tinsethas, pridūręs, kad per dešimt metų trigubai išaugus kuro kainai, „mūsų klientai atsidūrė sudėtingoje ir iššūkį keliančioje padėtyje“.

Ekonomiškiau dirbantys orlaiviai taip pat padės oro linijų bendrovėms laikytis Europos Sąjungos (ES) išmetamų teršalų įstatymų ir tarptautinių įsipareigojimų mažinti triukšmo lygį bei šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą.

Aviacinio kuro kainos 2008 metais šoktelėjo iki daugiau kaip 160 dolerių už barelį, kai vidutinė kaina tais metais buvo 97 doleriai. 2013 metais vidutinė kuro kaina siekia 110 dolerių už barelį, nors Europoje ji yra aukštesnė.

Dėl aukštesnių kuro kainų bendras Europos oro linijų bendrovių pelnas pernai siekė vos 300 mln. dolerių (230 mln. eurų), kai tuo tarpu Šiaurės Amerikoje jis sudarė 2,4 mlrd. dolerių, o Azijoje – 3,9 mlrd. dolerių, rodo Tarptautinės oro transporto asociacijos (IATA) duomenys.

Šios pramonės srities duomenys rodo, kad kuro kaina sudaro daugiau kaip pusę visos skrydžio tipišku tarpkontinentiniu lėktuvu savikainos ir daugiau kaip trečdalį skrydžio vidutiniu lėktuvu savikainos, išlaidų prasme aplenkdama darbą.

Tuo tarpu 2002 metais kuras sudarė tik 13 proc. visų skrydžio išlaidų, rodo „Boeing“ rinkos prognozės 2013 – 2032 metams, kurios trečiadienį, liepos 3 dieną, buvo pristatytos Briuselyje.

„Boeing“ prognozuoja, kad per ateinančius 20 metų didžiausia naujų orlaivių paklausa bus jaučiama Azijos ir Ramiojo vandenyno regione – čia tikimasi gauti 12 820 užsakymų naujiems lėktuvams. Toks augimas siejamas su augančiu keleivių srautu, kuris kiekvienais metais turėtų ūgtelėti 6,3 proc. greičiu.