„Priėmus Europos Parlamento siūlymą, Lietuvai nebūtų jokių pokyčių išvis. Mūsų žiniomis, tik buvusios Jugoslavijos šalyse Balkanų regione, yra neregistruojami mopedai“,- sakė Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis.

Lietuvoje privalomoji techninė apžiūra atliekama po trejų metų nuo motociklo ar mopedo pirmos registracijos datos, vėliau - kas dvejus metus. Šios transporto priemonės - gerokai tvarkingesnės nei lengvieji automobiliai.

Susisiekimo ministerijos duomenimis, 68 proc. į privalomąją techninę apžiūrą atvykstančių motociklų ir mopedų pripažįstami tinkami važiuoti Lietuvoje. Techniškai tvarkingų automobilių atrieda apie 53 proc. Nors mopedų užregistruota tik 444, o bendras motociklų ir mopedų skaičius siekia 69,5 tūkst., tuo tarpu su galiojančia technine apžiūra eksploatuojama vos apie 40 proc. iš jų, tai vienos pavojingiausių transporto priemonių.

„Visgi nemaža dalis motociklų - neeksplotuojami. Jie sąlyginai pavojingiausi. Turime registruotų 69,5 tūkst. motociklų ir mopedų, o pernai žuvo 13 jų vairuotojų, jei šį skaičių padaugintume iš dešimties, 695 tūkst. šių transporto priemonių tektų 130 žūtys. Iš viso motorinių transporto priemonių registruota apie 2 milijonus, pernai žuvo 103 vairuotojai“,- apibendrino V. Pumputis.

Vakar Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija pranešė palengvinanti techninės patikros procedūrą motociklų bei mopedų vairuotojams.

„Buvo nutarta atsižvelgti į asociacijos „Lietuvos motociklistų klubas“ prašymą ir Techninės apžiūros įmonėse sudaryti galimybę motociklų ir mopedų vairuotojams techninę apžiūrą atlikti be eilės, jei yra didesnės eilės prie techninės apžiūros centrų“, - atsakyme MyEP rašė Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta” direktoriaus pavaduotojas Audrius Glėbus.

Pasak specialisto, dabar galiojančios techninės apžiūros sąlygos bei trukmė yra pakankami norint užtikrinti saugumą keliuose, nes šios transporto priemonės gatves dažniausiai užplūsta tik šiltuoju metų laiku, be to su jais lietuviai įveikia tik nedidelius atstumus.

Patys motociklininkai teigia, kad sunkumų atliekant techninę apžiūrą neiškyla, jei išmanomi reikalavimai.

„Žinoma, visko būna. Ypač dabar, kai daug motociklų atvežama iš JAV, kur kitokie standartai ir jie skiriasi nuo Europos Sąjungos reikalavimų. Tokiems reikia daug pakitimų padaryti, nes neatitinka garso standartai, neatitinka šviesos - gabaritinių šviesų neturi būti pas mus, o visi amerikietiški motociklai su jomis”, - dalijosi patirtimi asociacijos "Lietuvos motociklistų klubas" prezidentas Rimas Bružas.

Parlamentas dar siūlo įdiegti rizikos vertinimo sistemą, kuri suskirstytų įmones pagal techninių patikrų metu jų transporto priemonėms nustatytų trūkumų skaičių. ES valstybės turėtų teisę keliuose pirmiausia tikrinti didesnės rizikos komercines transporto priemones.

EP taip pat siekia įpareigoti valstybes sukurti tokius elektroninius automobilių registracijos dokumentų registrus, kurie leistų lengviau keistis informacija tarp šalių ir veiksmingiau kovoti su pavogtų automobilių prekyba.

Dėl galutinės rezoliucijos EP dar nebalsavo, nes siekia neformaliose derybose su ES Taryba ir Europos Komisija pasiekti pirmojo svarstymo susitarimą.