Praeitų metų spalį Europos aviacijos saugos agentūra (EASA) pasiūlė naujus pilotų skraidymo ir darbo laiko reikalavimus.

Vienas iš siūlymų – mažinti skraidymo naktį valandų skaičių nuo 11 val. 45 min. iki 11 val.

Tačiau pilotų atstovai siekia, kad būtų nustatytas 10 val. limitas, o nepertraukiamo darbo trukmė, sudėjus skraidymo ir budėjimo laiką, iš viso neviršytų 18 val.

Jonas Horne iš Europos skrydžių įgulų asociacijos (ECA) teigė, kad EASA dokumentas neatsižvelgia į mokslinius nuovargio tyrimus, yra pernelyg painus ir nepakankamai griežtas keleivių saugumo prasme.

„Pagal šį pasiūlymą įgula turėtų nutupdyti lėktuvą po 22 val. darbo“, – pabrėžė jis.

Savo ruožtu EASA atstovas Jean–Marc Cluzeau gynė naujus reikalavimus.

„Laikydamiesi holistinio požiūrio, padarėme išvadą, jog 11 val. trukmės naktinis skrydis drauge su papildomu poilsio laiku, skirtu kompensuoti nuovargį dėl laiko juostų pasikeitimo ir ankstyvų bei vėlyvų skrydžių, taip pat papildomas savaitinis poilsis ir nuovargio rizikos valdymo principų įdiegimas būtų ne mažiau saugu nei 10 val. limitas“, – kalbėjo jis.

„Remiantis šiuo siūlymu Europa ir toliau turės vienas griežčiausių skrydžio ir darbo laiko taisyklių pasaulyje, netgi griežtesnes nei nacionalinės taisyklės daugelyje Europos šalių“, – pažymėjo Vincent De Vroey iš Europos aviakompanijų asociacijos (AEA).

„Pageidautume ant stalo turėti tokį dokumentą, kuris būtų daugmaž priimtinas visoms pusėms“, – pažymėjo Saïd El Khadraoui (Socialistai ir demokratai, Belgija), vienas iš dviejų europarlamentarų, rengsiančių EP nuomonę šiuo klausimu.

„Tikiuosi, kad Komisijos pasiūlymas nepataikaus pelno besivaikančiom aviakompanijom, norinčioms sumažinti personalo išlaidas keleivių saugumo sąskaita“, – kalbėjo Georges Bach (Europos liaudies partija, Liuksemburgas).