Kaip rašoma TŠTT pranešime, automobilių gamintojai tikrina degalų naudingumo koeficientą pasenusiais metodais, kurie nebeatspindi realių vairavimo sąlygų, be to, gamintojai siekdami sau naudos iškreipia testavimo sistemą.

Skirtumas tarp oficialiai pateikiamų degalų ekonomiškumo duomenų ir realių duomenų yra 25 proc., o tai reiškia, kad vairuotojai per metus išleidžia degalams 300 eurų (1 036 Lt) daugiau nei skelbia tyrėjai. Prieš 10 metų minėtas duomenų skirtumas buvo 10 proc.

Europos Sąjungos įstatymų leidėjai svarsto naują automobilių išmetamų CO2 normą 2020-iesiems metams. Tyrimui naudojami praėjusio amžiaus devinto dešimtmečio duomenys, kurie nebuvo skirti degalų naudojimo tyrimams. Pasigirdo kritikos, kad automobilių gamintojams paprasta atlikti tyrimus sau parankiu būdu, kuris realiame gyvenime netaikomas.

Balandį Europos parlamentas įterpė į automobilių išmetamų CO2 normos 2020-iems m. pasiūlymą pataisą, kuri įpareigoja automobilių gamintojus iki 2017 m. pradėti atlikinėti naują testavimo procedūrą. Teigiama, jog procedūra „Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure“ yra tikslesnė, o jos rezultatus sunkiau suklastoti.

Tačiau Italija, Prancūzija, Ispanija, Jungtinė Karalystė ir dar kelios ES valstybės narės nori atidėti naujos testavimo procedūros taikymą bent iki 2020 m.