Edmundas Klichas, Lenkijos leitenantas, tyręs Smolensko tragedijos priežastis drauge su Rusijos Tarpvalstybiniu aviacijos komitetu (MAK), trečiadienį pareiškė, kad detalus skundas bus pristatytas balandžio mėnesį, Europos civilinės aviacijos saugos tyrimų institucijų tinklo susitikimo Kelne metu.

„Tai daroma dėl to, kad ES lygiu būtų sužinota apie katastrofos tyrimo problemas, susijusias su (Čikagos konvencijos – DELFI) 13 priedo pažeidimais, ir bendradarbiavimo su rusais problemas, kad ES žmonės žinotų, jog su rusais dirbti nelengva“, - aiškino jis. - „Manau, turime iškelti šią problemą tarptautiniame forume. Rusija 13 priedą pažeidė daugybę kartų, tad dabar tegu sprendžia specialistai“.

Pagal 1947 m. priimto tarptautinio susitarimo – Čikagos konvencijos – 13 priedo reikalavimus Rusija privalo su Lenkija dalintis visais dokumentais ir galutinėje ataskaitoje atsižvelgti į lenkų pastabas.

Tačiau Rusija pati vykdė visą tyrimą, o praėjusią savaitę paskelbtoje jos ataskaitoje visa kaltė verčiama Lenkijos pilotams, tačiau visai neužsimenama apie Lenkijos pastabas dėl prastos Smolensko oro uosto būklės ir Rusijos oro kontrolės dispečerių klaidų.

Smolensko katastrofos tyrimas, artėjant rinkimams, Lenkijoje yra karštai aptarinėjama tema. Katastrofoje žuvusio prezidento Lecho Kaczynskio dvynio brolio, Jaroslawo Kaczynskio, vadovaujama opozicinė Teisės ir teisingumo partija kaltina vyriausybę, kad ši per švelniai elgiasi su Rusija, nenorėdama gadinti santykių. Tuo tarpu Lenkijos ministras pirmininkas Donaldas Tuskas pripažįsta, jog Maskva yra „sudėtingas partneris“, tačiau kaltina J. Kaczynskį bandymu pradėti „Šaltąjį karą“ su Rusija dėl politinių dividendų.