„Svarbiausia problema, kuri trukdo spartesnei geležinkelio Europos Sąjungoje plėtrai yra neapibrėžtumas. Trūksta aiškaus apibrėžimo, kas sudaro pagrindinę Europos geležinkelių ašį. Kai kurios prioritetinių projektų atkarpos yra laikomos tik nacionalinio lygmens, o tai apsunkina jų finansavimą,“ – posėdyje kalbėjo Zigmantas Balčytis.

Parlamentaro teigimu, aiškus Europos geležinkelio ašies apibrėžimas leistų tikslingiau nukreipti investicijas ir geriau koordinuoti geležinkelio projektų įgyvendinimą.

„Problemų kelia ir tai, kad Europos Komisija, atrinkdama, kuriems geležinkelio projektams suteikti finansavimą per mažai rėmiasi nepriklausomų geležinkelio ekspertų rekomendacijomis, todėl vėliau susiduriama su nenumatytais sunkumais, tokiais kaip nepalankios geografinės sąlygos, griežti aplinkos apsaugos reikalavimai ir kt. Visa tai lemia nenumatytą projektų išlaidų išaugimą bei įgyvendinimo vėlavimą,“ – sakė Z.Balčytis.

Anot jo, Europos sąjungoje žymiai pagerėjo sąlygos greitųjų keleivinių traukinių judėjimui, tačiau mišriuose pervežimuose (t.y. keleivių ir krovinių) dar daugybė problemų tokių kaip, skirtingas bėgių plotis, traukinių kontrolės sistemų, traukinių ilgių ir eksploatavimo taisyklių skirtumai, kas labai apsunkina tarpvalstybinių sienų kirtimą, todėl Komisija turėtų glaudžiau bendradarbiauti bei padėti valstybėms narėms mažinant tokius suvaržymus.

„Mano manymu, būtina plėsti ir TEN-T vykdomosios geležinkelių įstaigos atsakomybę, išplečiant jos funkcijas ir pavedant jai vykdyti projektų įgyvendinimo kontrolę,“ – siūlė Z.Balčytis. Nes, anot jo, paskyrus TEN-T vystomų geležinkelio projektų koordinatorius, labai pagerėjo šių projektų įgyvendinimas.