Europos Parlamento vidaus rinkos ir vartotojų apsaugos komitetas pritarė ataskaitai, smerkiančiai kai kuriuos dažnai naudojamus interneto reklamos sprendimus, pavyzdžiui, skelbimų pagal „raktinius žodžius“, kurie yra registruoti prekės vardai, pardavimai ar skelbimų kūrimas pagal elektroninio pašto turinį. Nors ataskaitoje neminima „Google“ ar kuri kita kompanija, šios dvi veiklos – svarbi „Google“ reklamos sistemos dalis.

Beveik vienbalsiai priimta ataskaita parodo, kaip smarkiai skiriasi JAV ir Europos požiūris į tai, kokius duomenis reklamos kūrėjams leistina naudoti inividualizuotų skelbimų kūrimui.

„Google“ kompanija buvo daug kartų paduota į teismą dėl reklaminių skelbimų pagal raktinius žodžius, sutampančius su žinomais prekių vardais. Tačiau kompanija nepralaimėjo nė vienos tokios bylos JAV, o kovo mėnesį laimėjo svarbią bylą ir Europos teisme. Nuo to laiko ji tokią veiklą ėmė vykdyti ir Europoje.

EP ataskaitoje teigiama, kad „registruotų prekių vardų pardavimams per paieškos svetaines, naudojant juos kaip reklamos raktinius žodžius“, turėtų būti iš anksto gaunamas šių prekių vardų savininkų sutikimas.

Taip pat ataskaitoje teigiama, kad „asmeninių elektroninių laiškų turinys“ neturėtų būti naudojamas „reklamos tikslais“. Šiuo metu „Google“ automatiškai skenuoja savo pašto sistemos „Gmail“ laiškus ir naudoja duomenis reklaminiams skelbimams parinkti.

Visas Parlamentas šiuos pasiūlymus aptars gruodžio mėnesį. Jei jiems bus pritarta, „Google“ pergalių teisme serija gali būti nutraukta.