Transporto sektorius šiuo metu labai priklauso nuo naftos, tačiau susirūpinimas dėl prognozuojamo paklausos didėjimo ir aplinkoje išmetamų dujų daromos žalos privertė ieškoti alternatyvių degalų rūšių. EK sušaukė iš pramonės asociacijų, nevyriausybinių organizacijų ir EK pareigūnų sudarytą grupę, kuri teiks patarimus kuriant politines strategijas alternatyvių degalų rūšių paieškai. Europos ekspertų grupės parengtame preliminariame pranešime dėl ateities transporto degalų įvertinta, kuo Europos transporto sektoriuje galima pakeisti naftą.

Ataskaitoje nurodyta, kad transporto sektoriuje naftą realiausiai galėtų pakeisti elektros energija įkraunamos baterijos, vandenilio elementai arba biokuras. Taip pat dokumente užsiminta, kad papildomai gali būti naudojamos gamtinės dujos ir biometanas, o pereinamuoju laikotarpiu nuo įprasto kuro prie atsinaujinančio galima būtų naudoti sintetinius degalus. Suskystintos naftos dujos (SND) galėtų papildyti energijos šaltinius užimdamos ribotą rinkos dalį (iki 10 proc).

Naudojant alternatyvius degalus paprastai išeikvojama mažiau energijos, nei naudojant iškastinį kurą, tačiau jie sumažina į aplinką išmetamų anglies dioksido dujų kiekį. Gruodžio mėnesį EK planuojamoje išleisti Baltojoje knygoje dėl transporto, bus aprašyti strateginiai transporto politikos planai ateinančiam dešimtmečiui, siekiant paraginti naudoti alternatyvius degalus.

„Šie galimi sprendimai ateityje priklausys nuo konkurencijos rinkoje ir reikalavimų, kurie bus keliami keleivinio ir krovininio transporto judėjimui apgyvendintose teritorijose ir ilgose distancijose“, - rašoma ataskaitoje. Čia taip pat įrodinėjama, kad iki 2050 metų kelių transporto ir aviacijos sektoriuje iškastinį kurą reikėtų maišyti su skystuoju biokuru, kurį gaminti leidžia jau egzistuojančios infrastruktūros. Į iškastinį kurą būtų dedama kiek įmanoma daugiau skystojo biokuro. Tai padėtų dekarbonizuoti šį degalų mišinį.