Ataskaitos projekte, pateiktame liberalo europarlamentaro iš Danijos Morteno Lokkegaardo, teigiama, nėra problemų dėl informacijos apie ES ir jos institucijas trūkumo, greičiau tokios informacijos net per daug, tačiau nėra „jokios tikros prioritetų tvarkos“, net kai ji reklamuojama per tokius socialinius tinklus kaip „Facebook“ ar „Twitter“.

„Dažnai jie pateikia informaciją nepakankamai aiškiai, patraukliai ar suprantamai, daugeliu atveju taip yra dėl naudojamo formalaus, specifinio kalbos stiliaus, o tai atstumia žmones, nesusipažinusius su Europos reikalais“, - pastebima ataskaitoje.

Anot europarlamentarų, ES pristatantis portalas turėtų lengviau suprantama kalba paaiškinti kiekvienos ES institucijos vaidmenį ir funkcijas.

Šiuo metu egzistuojantis portalas „Europa.eu“ – „Europos Sąjungos portalas“ – tik iš dalies atlieka šią funkciją. Be to, vartotojus čia atbaido nuorodų labirintas, o dar blogiau, kad puslapyje, pristatomame kaip vieta, kur „paaiškinama apie ES institucijas ir organizacijas“, matomas įspėjimas, kad puslapis „yra atnaujinamas“ dėl beįsigaliojančios ES sutarties – 10 mėnesių senumo įvykio.

Per derybas dėl būsimojo daugiamečio ES biudžeto, planuojamo nuo 2014 m., europarlamentarai išreiškė susirūpinimą dėl sumažinto ES finansavimo žurnalistų rengimui 2011 metams ir paragino Europos Komisiją „stiprinti komunikacijos politiką ir laikyti ją vienu iš aukščiausių prioritetų“.

„Ypatingai neramina“ Briuselio korespondentų skaičiaus sumažėjimas, sakoma ataskaitoje, ir tai nėra „naudinga nei kitoms ES institucijoms, nei akredituotai Briuselio žiniasklaidai“. Kad esami žurnalistai galėtų tinkamai atlikti savo darbą, Parlamentas ragina ES istitucijas „labiau atsiverti“ žurnalistams ir supaprastinti akreditavimą.

Europos deputatai taip pat ketina įvertinti „EuroparlTV“, internetinės televizijos, kasmet kainuojančios 9,5 mln. eurų, sukuriamą „pridėtinę vertę“, „remdamiesi išsamia reitingų ir auditorijos analize“.

Britų europarlamentarė Mary Honeyball, priklausanti kultūros komitetui, teigė, kad EP televizija galėtų imti pavyzdį iš „BBC“ parlamento kanalo, kurio auditorija siekia 4 mln. žiūrovų.
Viešiesiems transliuotojams priskiriama didžiausia atsakomybė už informavimą apie ES reikalus, nes komerciniai kanalai dažnai nemato prasmės pranešti naujienas, kurios nedidina reitingų ir neneša pelno.

Žurnalistai teigia pastebintys, kad žiniasklaida nepakankamai informuoja apie ES. Jų manymu, labiausiai padėtų, jei Europos Komisija daugiau bendrautų su žurnalistais.