Ispanija – dėl sumažinto finansavimo pakibo 115 tūkst. darbų
Dėl taktiškai „prisitaikymo planu“ pavadinto sumažėjusio finansavimo bus atidėta 17 programų. Išlaidos programoms įgyvendinti 2010-aisiais ir 2011-aisiais sumažės 40-čia proc., arba 6,4 milijardo eurų. Dar 32 projektai, kuriems jau buvo numatytas finansavimas, bus tiesiog nutraukti:12 iš jų bus įgyvendinami bendradarbiaujant viešajam ir privačiajam sektoriui, kitų programų gali būti tiesiog atsisakyta artimiausiu metu. Žalia šviesa bus uždegta tik uostų, oro uostų bei greitųjų geležinkelių projektams.

Dėl sumažėjusio finansavimo viešajame sektoriuje „pakibs“ 115 tūkt. tiesioginių ir 1,1 mln. netiesioginių darbų. Vietinės valdžios, smarkiai sumažėjus mokestinėms įplaukoms dėl kritusios nekilnojamojo turto rinkos (įplaukų dalis iš šio sektoriaus sumažėjo nuo 16,7 milijardo eurų 2006-aisiais metais iki 18, milijardo 2010-aisiais) yra bejėgės rasti kitų finansavimo šaltinių. Taip pat nėra vilties gauti papildomo finansavimo iš Briuselio, mat struktūrinių fondų parama jau išseko. Vienintelis Ispanijos greitkelių finansavimo šaltinis lieka sunkvežimių bei įvažiavimo mokesčiai, kurie padengtų vidutiniškai 22 procentus kelių tiesimo išlaidų.

Didžiojoje Britanijoje atsikratyta 12-os projektų

Didžioji Britanija - kita didžioj/-i ES valstybė, priversta griebtis griežtų priemonių. Iždo vyriausiasis sekretorius Danny Alexanderis pranešė, kad bus atšaukta 12 viešųjų projektų, kurių vertė siekia 2 miljardus svarų (2,4 milijardo eurų). Taip pat bus sustabdyta 12 kitų, 8,5 milijardo svarų vertės projektų.

Į atšauktų projektų sąrašą, kuris buvo paskelbtas liepos 12-ą, patenka ir ligoninė Wyniyarde, esanti Šiaurės Anglijoje, istorinio paveldo objektai Stonehenge, Teismo rūmai Birminghame. Tai itin prasta naujiena statybų ir viešuosius projektus įgyvendinančioms kompanijoms. Netgi vietoj 5-ių naujų kalėjimų, kuriems konservatorių vyriausybė teikė prioritetą, bus finansuojama tik dviejų kalėjimų statyba.

Tai pasibaisėtina!

Kiti biudžetai infrastruktūrai liko nepaliesti, nors planų išplėsti Londono Heathrowo, Gatwicko bei Stanstedo oro uostus, dideliam aplinkosaugininkų džiaugsmui, buvo atsisakyta. Mokyklų statybų programos, kurioms finansavimas sumažintas 1,2 milijardo eurų, taip pat nukentės. Šiai dienai 58 projektai 715-ai įstaigų buvo atšaukti, o auditas turi priimti sprendimą dėl dar kelių.
Didžioji dalis statybinių bendrovių, numačiusių sumažėsiantį finansavimą, stebėjosi priemonių žiaurumu. „Tai pasibaisėtina! Keletas statybinių bendrovių išleido milijonus, siekdamos šių projektų“, - teigė vienos kompanijos vyresnysis vadovas. Tuo tarpu Prancūzijoje daugumos projektų, ypač susijusių su greitųjų geležinkelių jungtimis, buvo pasigailėta. Nors oficialiai jos dar sustabdytos, tačiau dalis kitų programų, atrodo, „praslys“.

Didžioji dalis deficitų – milijardiniai

„Vienintelis būdas palikti vietos manevrams – sukurti reikiamą europinį deficitą“, - pateikdamas siūlymą, kaip atsikratyti recesijos, tvirtina naujienų kanalo „EuroNews“ valdytojas Philippe Cayla. Sumažinus europinį deficitą iki 3 proc. bendrojo vidaus produkto, ES lėšų padidėtų keturiskart - iki 420 milijardo eurų. Ką su šiais pinigais galima būtų nuveikti? Jie galėtų būti panaudoti didelėms investicijoms infrastruktūros projektams: Europos greitojo geležinkelio sistemai, plačiajuosčio interneto tinklui, Europos elektros tinklų plėtrai, leisiančiai „sumažinti mūsų priklausomybę nuo naftos“ ir t.t.: idėjų netrūksta.