Komisija, kuri siekia per pusę sumažinti keliuose žūstančių žmonių skaičių per ateinantį dešimtmetį, nori ištirti galimybę įmontuoti šiuos įrenginius komercinėse transporto priemonėse.

Pasiūlymai įrengti taip vadinamus „įvykių duomenų registratorius“ buvo įtraukti į naujausią Komisijos kelių saugumo veiksmų planą.

Juodosios dėžės galėtų padėti policijai suprasti, kas įvyko avarijos metu. Pavyzdžiui, jos galėtų nustatyti, ar automobilis buvo staiga sustabdytas, ar pasuko į šalį.

Savo pareiškime Komisija teigia, kad jos darbuotojai išnagrinės „įvykių duomenų registratorių kūrimo ir įrengimo profesinėse transporto priemonėse pridėtinę vertę, siekiant pagerinti techninius tyrimus ir nelaimingų atsitikimų analizę“.

Komisijos noras išleisti daugiau pinigų šios technologijos tyrimams sukėlė baimę, kad juodosios dėžės taps privalomos visuose automobiliuose.

Tačiau Komisija tai paneigė.

Juodųjų dėžių naudojimo priešininkai įspėjo, kad jų įrengimas dar labiau padidins visuotinį sekimą.

Sumanymui pritariantys žmonės teigia, kad tai galėtų padėti į avariją pakliuvusiems vairuotojams įrodyti, kad jie nėra kalti dėl susidūrimo.