ES mokesčių komisaras A.Šemeta suteikė prioritetą Energijos mokesčių direktyvos peržiūrai. Siekiama, kad mokesčiai būtų labiau suderinti su Europos aplinkos apsaugos įsipareigojimais.

Kęstutis Sadauskas, A. Šemetos kabineto vadovas myEP.lt yra sakęs, kad su šiuo pasiūlymu eurokomisaras neketina įvesti naujų mokesčių, o tik pakeisti energijos apmokestinimą taip, kad mažiau mokėtų naudojantieji ekologišką kurą.

„Kuo taršesnio kuro daugiau sunaudoji, tuo daugiau sumoki. Jei taupai ir naudoji žalią kurą, sumoki
Kęstutis Sadauskas
mažiau. Tai skatinimas ekonomikai pereiti prie taupesnių priemonių. Tarifas galbūt augtų dyzeliui, jo mes turime įsivežti, jis teršia aplinką“, - mokesčių pakeitimų idėją aiškino K. Sadauskas. Anot jo, tai nereikštų mokesčių augimo, jie tiesiog persiskirstytų pagal suvartojamos energijos kiekį ir taršą.

A. Šemetos kabineto vadovas teigia, kad Europos Komisija direktyvą galėtų paruošti jau rudenį, paskui šalys narės turės 18 mėnesių direktyvos patvirtinimui. Jei dokumentą pavyks patvirtinti iki 2011 m. liepos, ji įsigalios nuo 2013 m.

Orientaciniai debatai

Trečiadienio susitikimo metu įvyks Komisijos narių „orientaciniai debatai“ apie vidaus darbinį dokumentą. A. Šemeta tikisi ištirti aplinką, norėdamas sužinoti, ar gali pateikti oficialų pasiūlymą, kurio projektas dar ruošiamas, skelbia „EurActiv“.

Pasiūlymą remia Šiaurės šalys, kadangi jos taiko panašius nacionalinius anglies dioksido mokesčius nuo devintojo dešimtmečio. Kitos šalys (pavyzdžiui Didžioji Britanija ir Airija) prieštarauja tam, kad Briuselis nustatytų mokesčius.

Siekiant, kad potencialus pasiūlymas taptų įstatymu, jam turėtų vienbalsiai pritarti visos valstybės narės. Tačiau Didžioji Britanija ketina vetuoti tokį įstatymą, kadangi dėl jo reikėtų perkurti nacionalinius energijos įstatymus.

„Didžioji Britanija nepritaria privalomo visos ES anglies dioksido mokesčio idėjai ir tikisi, kad Komisija nepateiks tokio pasiūlymo, – teigia Didžiosios Britanijos vyriausybės atstovė. – Mes manome, kad vietoje to dėmesys turėtų būti skiriamas dabartinių mažiausių mokesčių tarifų peržiūrai, ypač kelių transporto sektoriuje, kuriame „turizmas, susijęs su degalų prisipildymu“, sukuria bendrosios rinkos ir aplinkos problemas, ir kenkia nacionaliniams mokesčiams.“